Alarmata de ascensiunea Huawei, Nokia Siemens Networks anunta ca se va concentra pe cota de piata

Autor: Andrei Constantinescu 30.11.2009
Nokia Siemens Networks, producator de echipamente telecom, a inceput sa-si focalizeze atentia pe cresterea cotei de piata a companiei, a declarat Rajeev Suri, noul director general al companiei. "La inceputul anului 2008, am luat decizia strategica de a ne focaliza mai mult pe venituri si profitabilitate decat pe cota de piata. Acum este momentul sa renuntam si sa ne mutam atentia asupra cotei de piata", a aduagat el. Nokia Siemens Networks, o companie mixta detinuta in mod egal de Nokia si Siemens, s-a straduit sa scoata profit de la inceputul anului 2007 si pana in prezent, aflandu-se in rivalitate cu Ericsson si Huawei. In timp ce compania s-a focalizat pe profit, cota de piata a scazut anul trecut, iar in ultimul trimestru din 2008 firma a pierdut locul doi in topul producatorilor de echipamente wireless, in favoarea Huawei, conform firmei de cercetare Dell'Oro. In Romania, divizia Nokia Siemens Networks (NSN) ar putea creste de la 45 de angajati in prezent pana la cateva sute in cativa ani, in contextul in care operatorii telecom locali ar putea incepe sa-si externalizeze o parte din activitatile de intretinere a retelelor pentru a-si mari eficienta. "Putem angaja 20-500 de persoane, in functie de proiectele de outsourcing care se vor desfasura in anii urmatori", spune Dragos Chivu, directorul NSN Romania. "Am putea ajunge la un asemenea numar de angajati in contextul in care contractele de outsourcing pe care le-am putea incheia cu operatorii telecom ar putea prevedea si preluarea angajatilor care se ocupau de respectivele servicii de retea", a adaugat el.