Alarmata de ascensiunea Huawei, Nokia Siemens Networks anunta ca se va concentra pe cota de piata
Autor:
Andrei Constantinescu
30.11.2009
Nokia Siemens Networks, producator de echipamente telecom, a
inceput sa-si focalizeze atentia pe cresterea cotei de piata a
companiei, a declarat Rajeev Suri, noul director general al
companiei. "La inceputul anului 2008, am luat decizia strategica de
a ne focaliza mai mult pe venituri si profitabilitate decat pe cota
de piata. Acum este momentul sa renuntam si sa ne mutam atentia
asupra cotei de piata", a aduagat el. Nokia Siemens Networks, o
companie mixta detinuta in mod egal de Nokia si Siemens, s-a
straduit sa scoata profit de la inceputul anului 2007 si pana in
prezent, aflandu-se in rivalitate cu Ericsson si Huawei. In timp ce
compania s-a focalizat pe profit, cota de piata a scazut anul
trecut, iar in ultimul trimestru din 2008 firma a pierdut locul doi
in topul producatorilor de echipamente wireless, in favoarea
Huawei, conform firmei de cercetare Dell'Oro.
In Romania, divizia
Nokia Siemens Networks (NSN) ar putea creste de la 45 de angajati
in prezent pana la cateva sute in cativa ani, in contextul in care
operatorii telecom locali ar putea incepe sa-si externalizeze o
parte din activitatile de intretinere a retelelor pentru a-si mari
eficienta. "Putem angaja 20-500 de persoane, in functie de
proiectele de outsourcing care se vor desfasura in anii urmatori",
spune Dragos Chivu, directorul NSN Romania. "Am putea ajunge la un
asemenea numar de angajati in contextul in care contractele de
outsourcing pe care le-am putea incheia cu operatorii telecom ar
putea prevedea si preluarea angajatilor care se ocupau de
respectivele servicii de retea", a adaugat el.