Samsung estimeaza ca 20% din vanzari vor fi reprezentate de smartphone-uri

Autor: Andrei Constantinescu 30.11.2009
Samsung Electronics, al doilea producator de telefoane mobile din lume, a declarat ca dispozitivele mobile cu touchscreen-uri vor reprezenta 20% din vanzarile de telefoane ale companiei in acest an, scrie presa internationala. Anul trecut, astfel de telefoane reprezentau doar 5% din totalul vanzarilor Samsung. Compania a vandut aproximativ 40 de milioane de dispozitive touchscreen in perioada ianuarie-noiembrie din acest an, comparativ cu 10 milioane vandute in aceeasi perioada a anului trecut. Dispozitivele premium si smartphone-urile cu interfete intuitive au generat o crestere a numarului de dispozitive touchscreen care permit utilizatorilor sa manevreze telefoanele mult mai usor. "Samsung va continua sa extinda piata globala de telefoane cu touchscreen prin introducerea unor dispozitive create pentru diverse regiuni si telefoane cu design-uri personalizate de catre utilizatori", a declarat JK Shin, directorul diviziei de comunicatii mobile a companiei Samsung Electronics. Samsung Mobile Display, divizia de ecrane a companiei, se asteapta ca touchscreen-urile sa fie "adoptate" de aproximativ 50% din majoritatea dispozitivelor portabile mari (telefoane mobile, camere digitale, GPS-uri si playere media) care se vor vinde in 2013. Competitia pentru cota de piata ar putea obliga firma Samsung Electronics sa scada preturile celor mai scumpe telefoane tocuhscreen ale sale, odata cu lansarea iPhone-ului pe piata chineza. "Pe piata smartphone-urilor, in care Samsung este inca mai slab decat Apple, RIM si Nokia. Samsung are puncte forte pe partea de hardware si de functii inalte, dar este slab in servicii si software, comparativ cu rivalii sai", a declarat Seo Do-won, analist al companiei de cercetare Hanwha Securities.