Samsung estimeaza ca 20% din vanzari vor fi reprezentate de smartphone-uri
Autor:
Andrei Constantinescu
30.11.2009
Samsung Electronics, al doilea producator de telefoane mobile
din lume, a declarat ca dispozitivele mobile cu touchscreen-uri vor
reprezenta 20% din vanzarile de telefoane ale companiei in acest
an, scrie presa internationala. Anul trecut, astfel de telefoane
reprezentau doar 5% din totalul vanzarilor Samsung. Compania a
vandut aproximativ 40 de milioane de dispozitive touchscreen in
perioada ianuarie-noiembrie din acest an, comparativ cu 10 milioane
vandute in aceeasi perioada a anului trecut. Dispozitivele premium
si smartphone-urile cu interfete intuitive au generat o crestere a
numarului de dispozitive touchscreen care permit utilizatorilor sa
manevreze telefoanele mult mai usor. "Samsung va continua sa
extinda piata globala de telefoane cu touchscreen prin introducerea
unor dispozitive create pentru diverse regiuni si telefoane cu
design-uri personalizate de catre utilizatori", a declarat JK Shin,
directorul diviziei de comunicatii mobile a companiei Samsung
Electronics.
Samsung Mobile Display, divizia de ecrane a companiei,
se asteapta ca touchscreen-urile sa fie "adoptate" de aproximativ
50% din majoritatea dispozitivelor portabile mari (telefoane
mobile, camere digitale, GPS-uri si playere media) care se vor
vinde in 2013. Competitia pentru cota de piata ar putea obliga
firma Samsung Electronics sa scada preturile celor mai scumpe
telefoane tocuhscreen ale sale, odata cu lansarea iPhone-ului pe
piata chineza. "Pe piata smartphone-urilor, in care Samsung este
inca mai slab decat Apple, RIM si Nokia. Samsung are puncte forte
pe partea de hardware si de functii inalte, dar este slab in
servicii si software, comparativ cu rivalii sai", a declarat Seo
Do-won, analist al companiei de cercetare Hanwha Securities.