CARTEA DE ECONOMIE/ „Topografii” economice

Autor: Ziarul de Duminica 01.12.2009
John Chrysostom Medaille, Ovidiu Hurduzeu (editori)
A treia forta: Economia libertatii
Renasterea Romaniei profunde
Editura Logos
Vreme de cateva saptamani, Ziarul de duminica a publicat fragmente din antologia intitulata "A Treia Forta: Economia libertatii - Renasterea Romaniei profunde". Acum, antologia a aparut si a fost lansata, in prezenta coordonatorului ei, profesorul si economistul american John Medaille, pe 26 noiembrie 2009, la Sala Rapsodia din Bucuresti, in completarea spectacolului "Toti cinci" al Companiei Dan Puric. Cartea schiteaza doctrina economica a miscarii personalist-conservatoare si este rodul mai multor autori de prestigiu.
Intr-o perioada de profunda criza a societatii romanesti, in care solutiile de redresare morala, sociala si economica fie lipsesc cu desavarsire, fie prelungesc iluziile, intaresc status-quo-ul si adancesc declinul, "A Treia Forta: Romania profunda" propune:
- Economii viabile (si nu economie, un unic model economic) bazate pe antropologia crestina a persoanei si a daruirii.
- O a treia cale intre "capitalismul gangsteresc" autohton si globalismul corporat de sorginte neoliberala, pe de-o parte, "economia asistentiala" a statului-dadaca "national" si a suprastatului socialist european, pe de alta parte.
- Strategii distributiste de raspandire a proprietatii productive, cu radacini in gandirea economica a lui Ion Mihalache si Virgil Madgearu, adaptate noii economii postcapitaliste.
- O regandire a preceptelor fundamentale ale economiei neoliberale/ neoconservatoare in lumina noilor economii "postcapitaliste".
- Actori economici opusi lui homo oeconomicus si homo interlopus.
- Un stat reprezentativ cu orientare personalist conservatoare si o economie distributista bazata pe "vecinatate".
Antologia "A Treia Forta: Economia libertatii - Renasterea Romaniei profunde" nu este un retetar economic. Desi textele incluse descriu tendinte, ofera sugestii, redescopera vechi valori sau propun altele noi, cititorul nu va gasi in paginile ei un modelul economic prescriptiv si preambalat. "Modelul" este mai degraba un itinerar, o topografie ce se dezvaluie treptat pe parcursul lecturii din intrepatrunderea fireasca a ideilor diferitilor autori; fiecare deschide o noua perspectiva, "ataca" o alta problematica, "sparge" inca un set de prejudecati. Nimic nu este abstract sau fortat, indepartat de viata truditorului de zi cu zi. Asteptarile cititorului, a carui gandire "economic si politic corecta" a fost marinata in teoriile "macroeconomice" ale "expertilor internationali" si ale think-tank-urilor dambovitene, vor fi insa mereu inselate. (Ovidiu Hurduzeu)
David H. Maister, Charles H. Green, Robert M. Galford
Consilierul de incredere
Editura Publica
"Consilierul de incredere ofera o harta inestimabila pentru toti cei care urmaresc sa dezvolte relatii cu adevarat speciale cu clientii lor."
(Carl Stern, director executiv, Boston Consulting Group)
In aceste vremuri ale vitezei, ale retelelor si ale schimbarilor majore, furnizorii de servicii trebuie sa isi actualizeze permanent cunostintele profesionale si expertiza. Dar acest efort nu este suficient pentru a avea succes. Secretul succesului este capacitatea de a câstiga increderea clientilor.
Cum sa te transformi dintr-un foarte bun specialist intr-un consilier de incredere?
Autorii va pun la dispozitie metodele prin care puteti patrunde in cercul increderii. Ei demonteaza procesul câstigarii increderii, analizeaza fiecare parte componenta si apoi le pun la loc, oferind un model practic si verificat. Totul se bazeaza pe povestiri, experienta personala, exemple clare. Rezultatul este o lista de recomandari, un proces in cinci pasi, care se dovedesc folositoare atât pentru cei care isi doresc o cariera in consultanta, cât si pentru cei mai caliti experti, deopotriva.
Fie ca suntem antreprenori, manageri, specialisti intr-un anumit domeniu, consultanti sau lucram in vânzari, cautam sa avem cu cei din jur relatii de incredere! Cartea "Consilierul de incredere" cuprinde exemple vii, amuzante si idei practice pentru a ne convinge de importanta increderii! (Viorel Panaite, partener, Human Invest)
"Consilierul de incredere este o carte inestimabila pentru toti specialistii, tineri si batrâni. Orice persoana care isi câstiga existenta oferind consultanta ar trebui sa citeasca aceasta carte." (John Quelch, profesor London Business School)
"Consilierul de incredere este o lucrare plina de maiestrie, cu exemple valoroase, teorii si recomandari. Autorii ar trebui preamariti pentru ca impartasesc experienta lor bogata si dau numeroasele sfaturi despre acest subiect extrem de important." (David C. Munn, presedinte si director executiv, Information Technology Service Marketing Association)
"Consilierul de incredere patrunde in inima si in sufletul consultantei. Aceasta carte deschizatoare de drumuri este o lectura obligatorie." (Profesor Charles Fombrun, Leonard N. Stern School of Business, New York University)
"Aceasta carte este antrenanta, placuta si absolut la subiect. Este plina de adevaruri. Consilierul de incredere va ghida succesul nu doar in profesiile legate de consultanta, dar si in management si in viata." (William F. Stasior, fost presedinte, Booz-allen & Hamilton)
"Autorii au realizat un ghid util, usor de citit, al unei chestiuni importante pentru toate firmele furnizoare de servicii. Ei ofera sfaturi logice si practice, facând ca elementele increderii sa para clare si directe. Cartea este usor de citit si de utilizat, iar numeroasele recomandari sunt foarte valoroase. O sa-mi incurajez partenerii sa o citeasca si sa o tina aproape de ei." (Michael Bray, director executiv, Clifford Chance)
"Cartea reprezinta o contributie majora pentru profesia de consultant, o privire bogat ilustrata si umanista asupra aspectelor ce diferentiaza un consilier cu adevarat extraordinar de unul bun. Aceasta carte va fi o lectura valoroasa atât pentru specialistii novici, cât si pentru cei profesionisti." (John Lynch, fost presedinte, Towers Perrin)

O carte geniala si practica. In lumea noastra care "a innebunit", increderea este, paradoxal, mai importanta ca oricând. (Tom Peters, autor al Brand you 50)
David H. Maister este un apreciat expert in managementul firmelor de servicii si un autor cunoscut. Cu o experienta de douazeci si cinci de ani in consultanta strategica si de management, el a lucrat cu diverse companii de servicii (contabilitate, avocatura, resurse umane, servicii financiare etc.) din intreaga lume. Printre cartile sale de succes se numara "Managing the Professional Service Firm" (1993) si "True Professionalism" (1997). Originar din Marea Britanie, el a absolvit Universitatea din Birmingham, precum si London School of Economics si Harvard Business School, unde a fost profesor timp de sapte ani. In prezent, este consultant independent si sustine seminarii despre strategie, relatiile cu clientii, management si dezvoltarea carierei.
Charles H. Green este profesor si presedinte al firmei Trusted Advisors Associates, pe care a fondat-o impreuna cu Robert Galford. Aria sa de expertiza este managementul firmelor de servicii, cu accent pe dezvoltarea relatiilor bazate pe incredere in cadrul organizatiilor, dar si intre companii si clienti. A predat la Kellogg Graduate School of Management din cadrul Universitatii Northwestern si la Columbia University Graduate School of Business. A absolvit Universitatea Columbia si Harvard Business School. A scris mai multe carti si o serie de articole in Harvard Business Review si Management Horizons.

Robert M. Galford este Managing Partner al Centrului pentru Dezvoltare Executiva din Cambridge, Massachusetts. De asemenea, gazduieste emisiunea de afaceri "Talk About Change!" cu popularul personaj de desene animate Dilbert. A predat multi ani la Columbia Graduate School of Business si Kellogg Graduate School of Management din cadrul Universitatii Northwestern. In paralel, a oferit consultanta firmelor furnizoare de servicii, cu precadere din domeniul IT si financiar. Lucrarile si observatiile lui Galford despre management au fost publicate in Boston Globe si a contribuit de trei ori la" Harvard Business Review". Este licentiat in economie si literatura italiana si are un MBA la Harvard. Robert Galford are doctoratul in stiinte juridice la Georgetown University Law Center, unde a fost editor asociat al The Tax Lawyer.