CARTEA DE ECONOMIE/ „Topografii” economice
Autor:
Ziarul de Duminica
01.12.2009
John Chrysostom Medaille, Ovidiu Hurduzeu
(editori)
A treia forta: Economia libertatii
Renasterea Romaniei profunde
Editura Logos
Vreme de cateva saptamani, Ziarul de duminica a
publicat fragmente din antologia intitulata "A Treia Forta:
Economia libertatii - Renasterea Romaniei profunde". Acum,
antologia a aparut si a fost lansata, in prezenta coordonatorului
ei, profesorul si economistul american John Medaille, pe 26
noiembrie 2009, la Sala Rapsodia din Bucuresti, in completarea
spectacolului "Toti cinci" al Companiei Dan Puric. Cartea schiteaza
doctrina economica a miscarii personalist-conservatoare si este
rodul mai multor autori de prestigiu.
Intr-o perioada de profunda criza a societatii romanesti, in
care solutiile de redresare morala, sociala si economica fie
lipsesc cu desavarsire, fie prelungesc iluziile, intaresc
status-quo-ul si adancesc declinul, "A Treia Forta: Romania
profunda" propune:
- Economii viabile (si nu economie, un unic model
economic) bazate pe antropologia crestina a persoanei si a
daruirii.
- O a treia cale intre "capitalismul gangsteresc" autohton si
globalismul corporat de sorginte neoliberala, pe de-o parte,
"economia asistentiala" a statului-dadaca "national" si a
suprastatului socialist european, pe de alta parte.
- Strategii distributiste de raspandire a proprietatii
productive, cu radacini in gandirea economica a lui Ion Mihalache
si Virgil Madgearu, adaptate noii economii postcapitaliste.
- O regandire a preceptelor fundamentale ale economiei
neoliberale/ neoconservatoare in lumina noilor economii
"postcapitaliste".
- Actori economici opusi lui homo oeconomicus si
homo interlopus.
- Un stat reprezentativ cu orientare personalist conservatoare
si o economie distributista bazata pe "vecinatate".
Antologia "A Treia Forta: Economia libertatii - Renasterea
Romaniei profunde" nu este un retetar economic. Desi textele
incluse descriu tendinte, ofera sugestii, redescopera vechi valori
sau propun altele noi, cititorul nu va gasi in paginile ei un
modelul economic prescriptiv si preambalat. "Modelul" este mai
degraba un itinerar, o topografie ce se dezvaluie treptat pe
parcursul lecturii din intrepatrunderea fireasca a ideilor
diferitilor autori; fiecare deschide o noua perspectiva, "ataca" o
alta problematica, "sparge" inca un set de prejudecati. Nimic nu
este abstract sau fortat, indepartat de viata truditorului de zi cu
zi. Asteptarile cititorului, a carui gandire "economic si politic
corecta" a fost marinata in teoriile "macroeconomice" ale
"expertilor internationali" si ale think-tank-urilor dambovitene,
vor fi insa mereu inselate. (Ovidiu Hurduzeu)
David H. Maister, Charles H. Green, Robert M.
Galford
Consilierul de incredere
Editura Publica
"Consilierul de incredere ofera o harta inestimabila pentru
toti cei care urmaresc sa dezvolte relatii cu adevarat speciale cu
clientii lor."
(Carl Stern, director executiv, Boston Consulting Group)
In aceste vremuri ale vitezei, ale retelelor si ale
schimbarilor majore, furnizorii de servicii trebuie sa isi
actualizeze permanent cunostintele profesionale si expertiza. Dar
acest efort nu este suficient pentru a avea succes. Secretul
succesului este capacitatea de a câstiga increderea
clientilor.
Cum sa te transformi dintr-un foarte bun specialist intr-un
consilier de incredere?
Autorii va pun la dispozitie metodele prin care puteti
patrunde in cercul increderii. Ei demonteaza procesul câstigarii
increderii, analizeaza fiecare parte componenta si apoi le pun la
loc, oferind un model practic si verificat. Totul se bazeaza pe
povestiri, experienta personala, exemple clare. Rezultatul este o
lista de recomandari, un proces in cinci pasi, care se dovedesc
folositoare atât pentru cei care isi doresc o cariera in
consultanta, cât si pentru cei mai caliti experti,
deopotriva.
Fie ca suntem antreprenori, manageri, specialisti intr-un
anumit domeniu, consultanti sau lucram in vânzari, cautam sa avem
cu cei din jur relatii de incredere! Cartea "Consilierul de
incredere" cuprinde exemple vii, amuzante si idei practice pentru a
ne convinge de importanta increderii! (Viorel Panaite, partener,
Human
Invest)
"Consilierul de incredere este o carte inestimabila pentru
toti specialistii, tineri si batrâni. Orice persoana care isi
câstiga existenta oferind consultanta ar trebui sa citeasca aceasta
carte." (John Quelch, profesor London Business School)
"Consilierul de incredere este o lucrare plina de maiestrie,
cu exemple valoroase, teorii si recomandari. Autorii ar trebui
preamariti pentru ca impartasesc experienta lor bogata si dau
numeroasele sfaturi despre acest subiect extrem de important."
(David C. Munn, presedinte si director executiv, Information
Technology Service Marketing Association)
"Consilierul de incredere patrunde in inima si in sufletul
consultantei. Aceasta carte deschizatoare de drumuri este o lectura
obligatorie." (Profesor Charles Fombrun, Leonard N. Stern School of
Business, New York University)
"Aceasta carte este antrenanta, placuta si absolut la subiect.
Este plina de adevaruri. Consilierul de incredere va ghida succesul
nu doar in profesiile legate de consultanta, dar si in management
si in viata." (William F. Stasior, fost presedinte, Booz-allen
& Hamilton)
"Autorii au realizat un ghid util, usor de citit, al unei
chestiuni importante pentru toate firmele furnizoare de servicii.
Ei ofera sfaturi logice si practice, facând ca elementele
increderii sa para clare si directe. Cartea este usor de citit si
de utilizat, iar numeroasele recomandari sunt foarte valoroase. O
sa-mi incurajez partenerii sa o citeasca si sa o tina aproape de
ei." (Michael Bray, director executiv, Clifford Chance)
"Cartea reprezinta o contributie majora pentru profesia de
consultant, o privire bogat ilustrata si umanista asupra aspectelor
ce diferentiaza un consilier cu adevarat extraordinar de unul bun.
Aceasta carte va fi o lectura valoroasa atât pentru specialistii
novici, cât si pentru cei profesionisti." (John Lynch, fost
presedinte, Towers Perrin)
O carte geniala si practica. In lumea noastra care "a innebunit",
increderea este, paradoxal, mai importanta ca oricând. (Tom Peters,
autor al
Brand you
50)
David H. Maister este un apreciat expert in
managementul firmelor de servicii si un autor cunoscut. Cu o
experienta de douazeci si cinci de ani in consultanta strategica si
de management, el a lucrat cu diverse companii de servicii
(contabilitate, avocatura, resurse umane, servicii financiare etc.)
din intreaga lume. Printre cartile sale de succes se numara
"Managing the Professional Service Firm" (1993) si "True
Professionalism" (1997). Originar din Marea Britanie, el a absolvit
Universitatea din Birmingham, precum si London School of Economics
si Harvard Business School, unde a fost profesor timp de sapte ani.
In prezent, este consultant independent si sustine seminarii despre
strategie, relatiile cu clientii, management si dezvoltarea
carierei.
Charles H. Green este profesor si presedinte al firmei
Trusted Advisors Associates, pe care a fondat-o impreuna cu Robert
Galford. Aria sa de expertiza este managementul firmelor de
servicii, cu accent pe dezvoltarea relatiilor bazate pe incredere
in cadrul organizatiilor, dar si intre companii si clienti. A
predat la Kellogg Graduate School of Management din cadrul
Universitatii Northwestern si la Columbia University Graduate
School of Business. A absolvit Universitatea Columbia si Harvard
Business School. A scris mai multe carti si o serie de articole in
Harvard Business Review si Management Horizons.
Robert M. Galford este Managing Partner al Centrului
pentru Dezvoltare Executiva din Cambridge, Massachusetts. De
asemenea, gazduieste emisiunea de afaceri "Talk About Change!" cu
popularul personaj de desene animate Dilbert. A predat multi ani la
Columbia Graduate School of Business si Kellogg Graduate School of
Management din cadrul Universitatii Northwestern. In paralel, a
oferit consultanta firmelor furnizoare de servicii, cu precadere
din domeniul IT si financiar. Lucrarile si observatiile lui Galford
despre management au fost publicate in Boston Globe si a contribuit
de trei ori la" Harvard Business Review". Este licentiat in
economie si literatura italiana si are un MBA la Harvard. Robert
Galford are doctoratul in stiinte juridice la Georgetown University
Law Center, unde a fost editor asociat al The Tax Lawyer.