Romtelecom a castigat in primul semestru 90% din clientii noi pe TV satelit

Autor: Adrian Stefan Seceleanu 03.12.2009

Romtelecom, unul dintre cei mai mari operatori telecom locali, a castigat in primul semestru din acest an cea mai mare parte a clientilor pe televiziunea din satelit si internet fix de mare viteza, potrivit datelor publicate de companie si arbitrul telecom.

Romtelecom a castigat in S1 137.000 de clienti noi pe TV satelit din cei 150.000 de utilizatori raportati la nivelul intregii piete. In acelasi interval a castigat 500 de clienti noi, in timp ce un numar de 12.500 clienti a fost catigat de ceilalti jucatori de pe piata (RCS, AKTA si Boom TV). La finele lunii iunie pe piata existau 2,3 milioane de clienti pe televiziunea prin satelit.

Numarul de clienti pentru serviciile de internet fix de mare viteza a crescut cu 140.000 de clienti in S1, din care 75.000 de clienti sunt revendicati de Romtelecom iar 15.600 de UPC. Diferenta de 50.000 de clienti a fost castigata de operatori care nu isi publica la interval regulat datele privind numarul de clienti, precum RCS&RDS sau AKTA. Potrivit arbitrului telecom cresterea a venit in principal de la clientii rezidentiali, care au contractat 120.000 de conexiuni la internet fix.

Explozie la accesul mobil la internet

Internetul mobil a crescut puternic in S1, cu 420.000 de conexiuni noi prin tehnologiile 3G si CDMA folosite de Orange, Vodafone, Zapp (Cosmote) si RCS. Numarul total de utilizatori a ajuns la aproape 1,1 milioane de clienti, potrivit datelor arbitrului telecom.

In ceea ce priveste numarul de abonati la serviciile de telefonie mobila, numarul clientilor a crescut cu 10.000, exclusiv pe segmentul rezidential, in conditiile in care contractele din mediul de business au stagnat. Aceasta este una dintre cele mai reduse cresteri ale abonatilor la telefonia mobila din ultimii ani. In prima jumatate a anului 2008, spre exemplu, operatorii mobili au castigat 1,2 milioane abonati. Pe de alta parte, datele publicate de operatori pentru S1 2009 arata ca abonatii au inceput sa migreze intre companiile telecom.

Aceasta ipoteza este sustinuta de faptul ca baza de abonati a unuia dintre operatorii mobili a crescut cu 150.000 de utilizatori in S1, in timp ce toata piata a crescut cu 10.000 de utilizatori cu abonament.