Vicepresedintele agentiei de turism Happy Tour: Strategia noastra este sa castigam si cota de piata, dar si profit

Autor: Mirabela Tiron 03.12.2009

Happy Tour, cea mai mare agentie de turism de pe piata locala, controlata de fondul de investitii spaniol GED, asteapta scaderi ale afacerilor cu 20-25%, pana la 40-42 de milioane de euro anul acesta.



"Desi incasarile agentiei de turism au fost in scadere in trend cu piata, anul acesta a reprezentat o perioada buna pentru restructurarea companiei. Daca am fi avut un an de crestere, probabil ca nu mai aveam timp sa facem aceste schimbari la nivel intern", a declarat spaniolul Javier Garcia del Valle, executive vicepresident si membru al consiliului de administratie al agentiei de turism Happy Tour.

Javier Garcia del Valle a fost adus in Romania de fondul de investitii GED la inceputul lunii martie si care are o experienta de 25 de ani pe piata agentiilor de turism.

Happy Tour, care a rulat anul trecut afaceri de 50 de milioane de euro si un profit net de 2 milioane de euro, si-a organizat activitatea in trei departamente, respectiv cel de corporate travel, care aduce 70% din incasari, cel de leisure si de MICE (meetings, inncentives, conferences, events).

"In perioada de dupa preluare ne-am concentrat in special pe formarea unei echipe puternice de management si pe organizarea interna si rebrandingul agentiei", a declarat Javier Garcia del Valle.

Fondul de investitii GED Eastern Fund II, parte a companiei spaniole GED Capital Management, care a preluat la sfarsitul anului 2007 compania Happy Tour, a intarit echipa agentiei prin numirea pe postul de director general a lui Gabriel Ionescu.

El a lucrat anterior in cadrul operatorului de servicii medicale private Medicover si l-a inlocuit la conducerea operatiunilor agentiei pe Nicolae Demetriade, fondatorul Happy Tour.

Mai mult, pe pozitia de director operational a fost numita Mioara Gheorghe, fostul director de marketing si vanzari al hotelului de cinci stele Crowne Plaza din Capitala. In prezent in agentia de turism lucreaza 94 de angajati.

"Nu am realizat disponibilizari de la preluarea agentiei de turism insa au fost cativa oameni care au vrut sa plece din companie. Nu am taiat salariile angajatilor si nici nu am inghetat procesul de recrutare. Saptamana aceasta am avut interviuri cu cinci persoane. Vom mai face angajari, insa nu as putea aprecia de cati oameni avem nevoie."

Ged a investit anul acesta 400.000 de euro in rebrandingul agentiei de turism, care opereaza cu patru puncte de lucru in Bucuresti, Constanta si Ploiesti si inca doua recent deschise in Cluj si Timisoara.

Desi volumul afacerilor agentiei de turism se va comprima anul acesta dupa multi ani de crestere, din cauza reducerii tarifelor, numarul clientilor companii cu care lucreaza Happy Tour a crescut cu 4-5%.

"Avem peste 1.400 de clienti corporate din toate domeniile, mai mult fata de anul trecut. Exista insa industrii foarte afectate, precum cea a constructiilor, in care ne-am pierdut clientii din cauza faptului ca acestia au disparut de pe piata."

Bugetele clientilor companii sunt mult mai mici comparativ cu anii anteriori, astfel ca acestia se uita de doua ori la pret si in loc sa rezerve cazare de luni pana miercuri, aleg sa rezeve doar de luni pana marti, apreciaza Garcia Del Valle.

"Vizam atat obtinerea de cota de piata cat si de profit. In strategia noastra, nu ne uitam doar la una dintre acesta, ci vrem totul. Incercam sa atragem cat mai multi clienti si sa avem si un profit cat mai mare", a spus el, adaugand ca anul acesta profitul va inregistra o scadere foarte mica comparativ cu scaderea cifrei de afaceri. Garcia del Valle nu a precizat ce cota de piata detine Happy Tour pe piata agentiilor de turism.

Alaturi de Happy Tour, ceilalti jucatori importanti pe piata de profil sunt companiile Eximtur, Aerotravel si Marshal Turism.