Google se focalizeaza pe rezultate in timp-real
Autor:
Andrei Constantinescu
08.12.2009
Google, detinatorul celui mai popular motor de cautare din
lume, a imbunatatit motorul sau de cautare prin reactualizarea
informatiilor "la secunda", urmarind trendul produselor Web care
actioneaza in timp-real, scrie presa internationala. Miscarea
strategica de a include rezultate in timp-real in cautarile online
survine unui anunt, care a avut loc in urma cu doua luni, prin care
gigantul web intentiona sa adauge tweet-urile de pe site-ul de
microblogging Twitter in rezultatele cautarii online. De asemenea,
acest fapt subliniaza importanta datelor in timp real pe o piata a
cautarilor online, din ce in ce mai competitiva. Microsoft, spre
exemplu, a anuntat deja parteneriate cu Twitter si Facebook,
site-ul de socializare, pentru a furniza informatii in timp-real.
Pe langa mesajele de 140 de caractere generate de utilizatorii
Twitter, Google a anuntat ca motorul sau de cautare va furniza
informatii legate de status-urile utilizatorilor de pe Facebook si
MySpace, un site de socializare detinut de News Corp. Compania nu a
mentionat daca parteneriatele implica si termeni financiari.
"Cautarile in timp-real reprezinta evolutia naturala a cautarilor
universale", a declarat Marissa Mayer, vice presedintele
departemnentului de produse de cautare al companiei Google. Mayer a
mai spus ca Google nu vinde momentan reclame legate de cuvinte
cheie in paralel cu rezultatele cautarilor in timp-real, iar
compania se focalizeaza momentan pe imbunatatirea cautarilor si a
experientei utilizatorului.