Google se focalizeaza pe rezultate in timp-real

Autor: Andrei Constantinescu 08.12.2009
Google, detinatorul celui mai popular motor de cautare din lume, a imbunatatit motorul sau de cautare prin reactualizarea informatiilor "la secunda", urmarind trendul produselor Web care actioneaza in timp-real, scrie presa internationala. Miscarea strategica de a include rezultate in timp-real in cautarile online survine unui anunt, care a avut loc in urma cu doua luni, prin care gigantul web intentiona sa adauge tweet-urile de pe site-ul de microblogging Twitter in rezultatele cautarii online. De asemenea, acest fapt subliniaza importanta datelor in timp real pe o piata a cautarilor online, din ce in ce mai competitiva. Microsoft, spre exemplu, a anuntat deja parteneriate cu Twitter si Facebook, site-ul de socializare, pentru a furniza informatii in timp-real. Pe langa mesajele de 140 de caractere generate de utilizatorii Twitter, Google a anuntat ca motorul sau de cautare va furniza informatii legate de status-urile utilizatorilor de pe Facebook si MySpace, un site de socializare detinut de News Corp. Compania nu a mentionat daca parteneriatele implica si termeni financiari. "Cautarile in timp-real reprezinta evolutia naturala a cautarilor universale", a declarat Marissa Mayer, vice presedintele departemnentului de produse de cautare al companiei Google. Mayer a mai spus ca Google nu vinde momentan reclame legate de cuvinte cheie in paralel cu rezultatele cautarilor in timp-real, iar compania se focalizeaza momentan pe imbunatatirea cautarilor si a experientei utilizatorului.