Retailerii castiga 330 mil. € pe an din taxele de raft

Autor: Mihaela Popescu 09.12.2009

Marile lanturi de magazine din comertul alimentar au avut anul trecut incasari de aproximativ 330 mil. euro doar din taxele de raft pe care le percep furnizorilor de produse alimentare, potrivit calculelor ZF realizate pe baza primelor informatii oficiale despre aceste taxe.

Un raport al Consiliului Concurentei pe piata retailului alimentar mentioneaza pentru prima data numarul si ponderea acestor taxe in cifra de afaceri totala realizata de furnizorii locali de produse alimentare in lanturile de magazine.

Marile retele, care detin in prezent 40% din comertul alimentar, cer furnizorilor aproximativ 13 taxe de raft, a caror valoare cumulata reprezinta in medie 7% din vanzarile inregistrate in aceste magazine, potrivit datelor de la Consiliul Concurentei. Si retailerii au comunicat recent, pentru prima data, o estimare a acestei ponderi. "Media acestor taxe in cifra de afaceri realizata de furnizorii de produse alimentare in retelele mari de magazine a fost de 8% in 2008", a declarat Adrian Manolache, secretarul general al Asociatiei Marilor Retele de Comert din Romania.

Tinand cont ca piata de profil este estimata la 6 mld. euro la nivelul anului trecut, din care circa 70% reprezinta vanzarile pe segmentul alimentar, taxele de raft pe care le-au platit in 2008 furnizorii de produse alimentare marilor retaileri pot fi estimate la 336 mil. euro.

Aproape de neimaginat: 13 tipuri de taxe de raft

Sursa: Raport al Consiliului Concurentei