Cat va costa taxa de poluare pentru cel mai bine vandute masini: de la 0 la 1.100 de euro. Cum comentati?

Autor: Bogdan Alecu 13.12.2009

Reintrarea in vigoare a taxei de poluare de la 1 ianuarie 2010 pentru automobilele cu motoare sub 2,0 litri si care respecta normele de poluare Euro 4 va determina o crestere de cateva sute de euro a preturilor automobilelor.

"In primul rand introducerea taxei de poluare de la 1 ianuarie este o obligatie fata de Uniunea Europeana. Totodata, in 2010 va reveni programul pentru stimularea innoirii parcului auto care va atenua din impactul acestei taxe", a spus Constantin Stroe, vicepresedintele Automobile Dacia.

Masinile Euro 4 cu motoare sub 2,0 litri reprezinta in prezent peste 80% din totalul vanzarilor de masini de pe piata locala. Pentru masinile Euro 5 nu se va plati taxa de poluare.

Datorita taxei jucatorii din piata auto se asteapta in luna decembrie la un nou val de discounturi cu privire la lichidarea stocului de modele Euro 4, pentru care taxa poate ajunge chiar si la peste 1.000 de euro.

"In luna decembrie vor exista aproape la toti dealerii campanii de lichidare a stocurilor de masini cu motoare Euro 4, accelerate de reintrarea in vigoare a taxei de poluare pentru automobilele cu motoare mai mici de 2,0 litri", a spus Alin Tapalaga, general Porsche Inter Auto.

In cazul celor mai bine vandute masini de pe piata locala, potrivit statisticilor APIA, cea mai mare taxa de poluare, de peste 1.100 de euro se va plati in cazul modelului Skoda Octavia Tour, echipata cu motorul diesel de 1,9 litri.

Pe de alta parte, in cazul modelelor Kia cee'd facelift si Volkswagen Golf nu se va plati nicio taxa, deoarece fac parte dintr-o noua generatie cu motoare Euro 5.

Se vor grabi sa cumpere masini pana la 1 ianuarie

In acelasi timp, vanzarile din luna decembrie au fost influentate de organizarea celui de-al doilea tur al alegerilor prezidentiale, care s-au tradus la nivelul pietei intr-o stare de expectativa a potentialilor cumparatori.

"Datorita taxei de poluare care va reintra in vigoare la 1 ianuarie 2010 se va inregistra o usoara crestere a vanzarilor in decembrie. Vanzarile din aceasta luna au fost afectate de alegerile prezidentiale", a spus Nicolae Sorescu, director general al Radacini Motors.

In cazul marcilor comercializate de dealerii din cadrul Porsche Inter Auto aproape intreaga gama de motorizari ale Volkswagen si Audi respecta normele Euro 5, iar in 2010 vor fi implementate si pe modelele Skoda, care in prezent sunt Euro 4.

Anul viitor, inclusiv Dacia va trece la motorizarile Euro 5, in conditiile in care din 2011 toate automobilele fabricate trebuie sa respecte noile standarde.

"In cazul Dacia intra in plan sa lansam motorizarile Euro 5, dar inca nu s-a luat o decizie exacta cu privire la acestea", a spus Stroe.