Infrastructura: Autostrada Nadlac-Arad nu apare nici pe foaie

Ziarul Financiar 14.12.2009

Tronsonul de autostrada Nadlac-Arad (38,5 km), ultimul de pe coridorul IV, care ar trebui sa lege infrastructura rutiera romana cu cea din Ungaria, este "in stadiul zero", fara a avea un traseu stabilit, desi pentru acest proiect pot fi accesate fonduri de la UE. In cel mai bun caz, lucrarile ar putea incepe anul viitor, iar durata de executie va fi de cel putin doi ani. Radu Berceanu, ministrul transporturilor, a declarat intr-o vizita recenta la autostrada Arad-Timisoara (32 km), la care au inceput lucrarile anul acesta si urmeaza sa fie gata in vara lui 2011, ca pe sectorul Arad-Nadlac nu s-a facut absolut nimic pana acum. Abia anul acesta au fost incepute studiile de traseu si studiile de fezabilitate. "Acest sector nu era cuprins in niciun plan, pentru nicio finantare", a spus Berceanu. In ceea ce priveste continuarea autostrazii de la Timisoara spre Sibiu, Berceanu a spus ca urmatorul sector care va intra in lucru este Timisoara-Lugoj. In prezent se lucreaza si la centura Timisoara (12 km) la profil de autostrada si centura Arad (12 km). Costurile de construire a autostrazii Arad-Timisoara sunt estimate la 270 mil. euro, cu TVA, iar licitatia de construire a fost castigata de firmele Astaldi, din Italia, si FCC Construction, din Spania. Banii pentru autostrada de pe Coridorul IV Pan European sunt asigurati in perioada 2007-2013 din Programul Operational Sectorial pentru Transport.