Un sfert din banii cheltuiti de romani in farmacii se duc pe creme si rujuri

Autor: Ioana David 14.12.2009

Sensiblu, Catena, Dona, Help Net, Remedio si Centrofarm, principalele retele de farmacii de pe piata locala, au inregistrat vanzari cumulate de peste 80 mil. euro pe segmentul nonfarma in primele noua luni ale acestui an, adica aproape un sfert din vanzarile lor totale de peste 360 mil. euro, potrivit unei analize ZF.

Cele sase retele opereaza aproape 800 de farmacii, adica 12% din numarul total din Romania. Acesta este primul calcul cu privire la vanzarile nonfarma ale farmaciilor.

Lanturile de retail farmaceutic mizeaza puternic pe produsele nonfarma pentru ca genereaza cash-ul de care au nevoie, in conditiile in care pentru produsele cu prescriptie termenele de recuperare a banilor sunt de ordinul sutelor de zile. De asemenea, farmaciile isi pot stabili propriile adaosuri comerciale pe aceste produse.

Aceasta este si principala diferenta intre retele si farmaciile independente, pentru care procentul este mult mai mic. "Nu cred ca in 2010 acest procent va creste", a spus Dorin Catana, directorul general al Centrofarm. In general in categoria nonfarma sunt incluse cosmeticele, produsele de ingrijire, hrana pentru copii si diferite dispozitive comercializate de farmacii.