Doua treimi din productia de la Mioveni vor fi exportate

Autor: Bogdan Alecu 14.12.2009

Ponderea exporturilor va detine o cota tot mai importanta din productia Dacia la Mioveni, datorita cererii ridicate pentru modelul Logan si in special pentru versiunea break, MCV.

"In prezent ponderea exporturilor din totalul productiei uzinei este la aproximativ 55%. Aceasta va fi majorata la 60-65% in 2008 si se va stabiliza in perioada urmatoare la doua treimi din totalul productiei", a declarat Francois Fourmont, presedintele Dacia.

In cadrul SIAB Dacia a prezentat si noul Logan Pick-up, care urmeaza a fi lansat comercial in primavara anului viitor.

"Nu dorim sa facem estimari cu privire la vanzarile pe care le va inregistra modelul Pick-up in 2008. Gama acestuia va dispune atat de motorizari diesel, precum si pe benzina", a spus Fourmont.

Preturile noului model nu au fost communicate, dar, potrivit oficialilor Dacia, sunt comparabile cu cele ale gamei Logan Van.

In 2008 urmeaza a fi lansata in Romania si versiunea in cinci usi a lui Logan, care a fost prezentata la Salonul Auto de la Frankfurt de catre Carlos Ghosn, presedintele Renault, sub denumirea de Renault Sandero, care va fi asamblata pentru inceput in Brazilia. Cel mai probabil, versiunea in cinci usi va fi lansata la Salonul Auto de la Geneva, in primavara anului viitor.

"Viitorul model Logan in cinci usi se va incadra in gama de preturi low-cost, ca intreaga gama Logan. Preturile vor fi comunicate in momentul lansari. Nu dorim sa avem aceeasi strategie pe care a adoptat-o VW in cazul lui Skoda. Clientii care doresc un model mai bine echipat pot opta pentru un Renault", a declarat Forumont.

La nivelul lunii august, Dacia a inregistrat pe piata locala o scadere a cotei de piata la aproximativ 29%, pe fondul accelerarii importurilor, care in acelasi interval s-au apreciat cu 53,2%, in comparatie cu perioada similara a anului trecut. "Per ansamblu, Dacia a inregistrat pe piata locala o scadere a cotei de piata, deoarece clientela romana se reorienteaza catre modele mai scumpe", a subliniat Fourmont.

Potrivit reprezentantilor companiei, Dacia continua sa detinta o cota importanta din segmentul pietei modelelor low-cost.

"Dacia continua sa detina 74% din piata segmentului in care se incadreaza, Logan concurand direct cu modele precum Fiat Albea sau Chevrolet Kalos", a spus Fourmont.

In prezent productia uzinei de la Mioveni a fost majorata de la 930 de unitati pe zi la 1.050 . "In luna februarie a anului viitor intentionam sa producem pe zi 1.300 de unitati" a spus Fourmont.