Chauvet, Renault: Duster va ajuta Dacia sa-si mentina cota de piata aproape de 40%

Autor: Bogdan Alecu 15.12.2009

Jacques Chauvet, presedintele Automobile Dacia si directorul general al regiunii Euromed (Romania, Turcia, Bulgaria, Moldova si Magreb) in cadrul grupului Renault, considera ca brandul autohton Dacia va intra intr-o noua perioada, in care clientii nu vor mai alege marca datorita pretului scazut, ci pentru performantele sale.

"Pana acum evolutia marcii s-a bazat pe pretul masinii, dar acum am ajuns intr-o etapa in care clientii sunt constienti si de celelalte trasaturi ale masinilor, faptul ca sunt mari, robuste, sunt de buna calitate si la un pret accesibil. In plus, la ele vom adauga designul, care va deveni un element tot mai important la Dacia", a subliniat Chauvet, care a preluat conducerea Euromed de la Christian Esteve la inceputul acestui an. Un pret mai mare nu reprezinta intotdeauna "un minus" atunci cand vine vorba de luarea unei decizii pentru achizitia unui automobil, multi clienti fiind dispusi sa plateasca pentru o crestere a performantelor.

"Atunci cand analizam piata auto pe o perioada de cinci-zece ani se observa faptul ca de la un an la altul clientii sunt dispusi sa plateasca mai mult pentru masina lor, avand in vedere ca nivelul de performanta al automobilului creste", a spus Fran'ois Fourmont, directorul general al Automobile Dacia, care ieri si-a incheiat mandatul.

Prin programele de casare, atat in Romania, cat si la nivel european clientii au achizitionat cu precadere automobile mici sau compacte, fiind atrasi in primul rand de pretul scazut al acestora.

"Atunci cand exista un program Remat, ceea ce vinde dealerul este pretul masinii. Dupa ce acest program se va termina, se va vinde produsul. Pe piata locala este in continuare necesar un astfel de program, mai ales ca parcul auto este cel mai vechi din Europa", a spus Jacques Chauvet.

Pentru perioada urmatoare seful regiunii Euromed se asteapta ca si in 2010 grupul Renault sa comercializeze aproximativ 500.000 de modele realizate pe platforma Logan sub marcile Dacia si Renault, volum similar cu cel care va fi realizat si in acest an.

"Ceea ce ne ingrijoreaza este nivelul la care se va situa piata auto din Romania. Piata a inregistrat o crestere de pana la 360.000 de masini in 2007. Pentru 2009 ne asteptam la o piata totala de aproximativ 130.000 de autovehicule, fara a lua in calcul si reexporturile.

Piata reala a autoturismelor va fi undeva intre 110.000-115.000 de masini", a declarat Jacques Chauvet. Seful Euromed a subliniat ca o piata de 115.000 de masini este echivalentul pietei din Maroc, jumatate din cea a Algeriei si o treime din cea a Turciei.

In primele 11 luni ale acestui an cota de piata a Renault si Dacia, marci care au comercializat pe piata locala un volum de aproape 45.400 de autoturisme este de aproximativ 37%, fata de 35% in perioada similara a anului trecut.

"Cota de piata in 2010 va fi greu sa mai creasca peste 38-39%. Obiectivul nostru va fi sa ne mentinem aceasta cota de piata. Noi ne asteptam ca modelul Duster sa contribuie la mentinerea cotei de piata", a spus presedintele Dacia, care se asteapta la o revenire pe un trend ascendent la finele anului viitor.

Chiar daca Dacia a devenit o marca internationala, compania are nevoie de rezultate bune si pe piata locala, potrivit sefului Renault. Romania pentru prima data in istoria marcii nu a mai ocupat prima pozitie in topul vanzarilor, ci s-a clasat pe locul trei dupa Germania si Franta.

Un program de tip "Rabla" va demara in 2010 si in Rusia, piata care de pe pozitia de a concura pentru titlul de cea mai mare piata din Europa anul trecut, a ajuns la scaderi de peste 60% in acest an.

"Pe fondul programului de casare din Rusia cu siguranta exporturile de colectii CKD (automobile dezasamblate - n. red.) catre uzina AvtoFramos de la Moscova vor creste", a spus Chauvet, care a subliniat ca volumul va putea fi estimat numai dupa ce se cunosc detaliile programului.

In total, in Romania grupul Renault are 18.000 de angajati si 100 de puncte de vanzare si 800 de furnizori pentru Dacia.

Din productia de automobile Dacia 85% sunt pentru export, care reprezinta 15% din exporturile Romaniei, potrivit oficialilor francezi. Potrivit estimarilor ZF, in primele zece luni vanzarile Dacia pe pietele din Germania si Franta au depasit un miliard de euro.

Jacques Chauvet a luat parte ieri seara la evenimentul organizat de Dacia cu ocazia retragerii lui Fran'ois Fourmont, cel care a condus in ultimii sase ani afacerile grupului Renault in Romania. Fourmont a predat stafeta catre Jerome Olive, care vine de pe pozitia de director al uzinei Renault din Douet, Franta.