CARTEA DE ECONOMIE/ Eradicarea saraciei prin profit

Autor: Ziarul de Duminica 16.12.2009
C.K. Prahalad
Comoara de la baza piramidei
Editura Publica
Traducere de Carmen Dobre.
Inspirate de ideile si solutiile originale ale lui C.K. Prahalad din "Comoara de la baza piramidei", multe companii au identificat si creat piete noi in rândul celor mai sarace tari din lume - au avut profit si au contribuit, in acelasi timp, la eliminarea saraciei si suferintei. Ideile lui Prahalad nu mai sunt doar exemple izolate de inovare. "Comoara de la baza piramidei" s-a vândut in peste 200.000 de exemplare, iar acum, la cinci ani de la prima editie, Prahalad si-a actualizat textul, pentru a arata cum au fost implementate aceste idei in zone sarace din toata lumea. Autorul ofera si raspunsuri la intrebari-cheie: la baza piramidei exista cu adevarat o piata? Exista profit? Exista inovatie? Este ea o oportunitate globala? Cu cinci ani in urma, directorii companiilor puteau doar sa spere ca raspunsul la aceste intrebari era afirmativ. Acum Prahalad demonstreaza ca pot fi siguri.
Cu cinci ani in urma, C.K. Prahalad le arata companiilor, in "Comoara de la baza piramidei", cum isi pot spori profitul si cresterea adresându-li-se celor 5 miliarde de oameni saraci din lume. Sute de firme au luat aceasta cale si au creat afaceri mari, profitabile, reducând totodata saracia si contribuind la cresterea calitatii vietii.
Acum, Prahalad si-a actualizat cartea, incluzând lectiile ultimilor cinci ani: strategii de construire a afacerilor, tehnici si inovatii care au functionat pe pietele emergente. Comoara de la baza piramidei inseamna sa iti mearga bine si sa te ingrijesti si de binele altora.
"C.K. Prahalad e de parere ca firmele trebuie sa schimbe radical felul in care isi desfasoara afacerile in tarile in curs de dezvoltare, pentru ca ambii termeni ai ecuatiei economice sa prospere. Bazându-se pe un numar mare de studii de caz, aceasta carte captivanta prezinta un plan impresionant de combatere a saraciei prin profitabilitate." (Bill Gates)
Coimbatore Krishnarao Prahalad este titularul catedrei Paul si Ruth McCracken si preda cursul de Strategie la Ross School of Business, University of Michigan. E un teoretician al managementului, cunoscut si apreciat pe plan international. In 2007, Times of London si Suntop Media l-au desemnat drept cel mai influent gânditor in domeniul managementului, plasându-l pe locul 1 in clasamentul Thinkers 50. La editia din octombrie 2009, Prahalad a fost din nou desemnat pe locul 1, datorita importantei si impactului ideilor novatoare din Comoara de la baza piramidei.
Este coautorul mai multor bestselleruri de management, printre care: Competing for the Future, The Future of Competition, The New Age of Innovation. De patru ori i s-a acordat Premiul McKinsey pentru cel mai bun articol. A primit mai multe titluri de Doctor Honoris Causa, doua dintre ele din partea University of London, respectiv Stevens School of Technology. Lucreaza cu CEO si manageri importanti ai mai multor companii de top.

Este membru al Board of NRC Corporation, Pearson PLC., Hindustan Unilever Ltd., The World Resource Institute si The Indus Entrepreneurs (TiE).