OBI se extinde cu 10 milioane de euro in Ploiesti si Sibiu
Retailerul german OBI, ultimul jucator intrat in comertul local
de bricolaj, a anuntat ca va deschide anul viitor doua magazine in
orasele Ploiesti si Sibiu, ducand reteaua la un numar total de 6
locatii.
Investitiile in cele doua proiecte pot fi estimate la 10 mil. euro,
suma care nu include chiria pentru spatiile respective, potrivit
datelor comunicate anterior de companie.
In Ploiesti, magazinul OBI se va invecina cu un hipermarket deschis
de reteaua germana Real in urma cu cateva saptamani, iar la Sibiu
operatorul din bricolaj va inaugura prima unitate dintr-un parc de
retail al dezvoltatorului imobiliar CA Immo.
OBI, parte a grupului german Tengelmann, a intrat pe piata locala
in toamna anului trecut cu planuri de a inaugura cinci magazine noi
in 2009. In aceasta primavara reprezentantii companiei au anuntat
insa ca trei din cele cinci proiecte anuntate pentru anul in curs
vor fi amanate pana in 2010 din cauza declinului pietei
imobiliare.
"Rezultatele inregistrate de OBI Romania in 2009 sunt mai mari
decat cele prognozate initial. Acest lucru ne incurajeaza sa
continuam planurile de investitii si in anul care vine", a declarat
Romano Quinzi, country manager OBI Romania, fara a preciza insa
nivelul vanzarilor si al profitului obtinute de companie in primul
an de operare.
Anul trecut reteaua a inregistrat vanzari brute de 5 milioane de
euro cu doua magazine in Bucuresti si Oradea, inaugurate in luna
noiembrie, potrivit ultimului raport financiar al Tengelmann.
La finele lui 2008 compania avea 426 de angajati, iar inaugurarile
din acest an au generat circa 120 de noi locuri de munca in fiecare
locatie. Pana in anul 2011 OBI ar putea ajunge la peste 1.000 de
angajati la nivel local.
Planurile retailerului german pe termen mediu si lung vizeaza
dezvoltarea unei retele de 20 de magazine in Romania, prin
investitii medii de 5 mil. euro pe unitate. Fiecare magazin are o
suprafata de vanzare intre 8.000 si 12.000 de metri patrati si un
numar de 40.000 de produse listate.
Grupul Tengelmann detine in Romania si reteaua de magazine
alimentare cu discount Plus, cu 96 de unitati operationale si
planuri de a ajunge la un numar total de 150 de locatii pana in
anul 2012.
Cei mai mari jucatori in retailul romanesc de bricolaj, estimat de
OBI la 2 miliarde de euro, sunt retelele Praktiker, Bricostore si
Dedeman. Competitia s-a intensificat in ultimii doi ani prin
intrarea unor jucatori noi pe piata, printre care BauMax, Hornbach
si Mr. Bricolage, care au anuntat planuri ambitioase de
expansiune.
Primele retele internationale de magazine de bricolaj care au
investit pe piata locala sunt Praktiker si Bricostore. Acestea au
deschis primele unitati incepand cu anul 2002.
In 2009 retailerii de profil s-au confruntat pentru prima data cu
scaderea cererii pe piata, din cauza inghetarii creditarii.
Astfel, operatorii au fost fortati sa-si ajusteze planurile de
investitii pe termen scurt pentru a-si proteja lichiditatile. Doar
11 din cele 23 de magazine noi planificate initial au fost
inaugurate in cursul acestui an, prin investitii totale de circa
100 mil. euro.
OBI in cifre:
2008
este anul intrarii OBI pe piata locala
5 mil. euro
este valoarea vanzarilor anul trecut cu 2 magazine inaugurate in
noiembrie
426 de angajati
avea compania anul trecut
4 magazine
sunt operationale in prezent
20 magazine
este tinta retailerului german pe termen mediu si lung