OBI se extinde cu 10 milioane de euro in Ploiesti si Sibiu

Autor: Mihaela Popescu 21.12.2009

Retailerul german OBI, ultimul jucator intrat in comertul local de bricolaj, a anuntat ca va deschide anul viitor doua magazine in orasele Ploiesti si Sibiu, ducand reteaua la un numar total de 6 locatii.
Investitiile in cele doua proiecte pot fi estimate la 10 mil. euro, suma care nu include chiria pentru spatiile respective, potrivit datelor comunicate anterior de companie.
In Ploiesti, magazinul OBI se va invecina cu un hipermarket deschis de reteaua germana Real in urma cu cateva saptamani, iar la Sibiu operatorul din bricolaj va inaugura prima unitate dintr-un parc de retail al dezvoltatorului imobiliar CA Immo.
OBI, parte a grupului german Tengelmann, a intrat pe piata locala in toamna anului trecut cu planuri de a inaugura cinci magazine noi in 2009. In aceasta primavara reprezentantii companiei au anuntat insa ca trei din cele cinci proiecte anuntate pentru anul in curs vor fi amanate pana in 2010 din cauza declinului pietei imobiliare.
"Rezultatele inregistrate de OBI Romania in 2009 sunt mai mari decat cele prognozate initial. Acest lucru ne incurajeaza sa continuam planurile de investitii si in anul care vine", a declarat Romano Quinzi, country manager OBI Romania, fara a preciza insa nivelul vanzarilor si al profitului obtinute de companie in primul an de operare.
Anul trecut reteaua a inregistrat vanzari brute de 5 milioane de euro cu doua magazine in Bucuresti si Oradea, inaugurate in luna noiembrie, potrivit ultimului raport financiar al Tengelmann.
La finele lui 2008 compania avea 426 de angajati, iar inaugurarile din acest an au generat circa 120 de noi locuri de munca in fiecare locatie. Pana in anul 2011 OBI ar putea ajunge la peste 1.000 de angajati la nivel local.
Planurile retailerului german pe termen mediu si lung vizeaza dezvoltarea unei retele de 20 de magazine in Romania, prin investitii medii de 5 mil. euro pe unitate. Fiecare magazin are o suprafata de vanzare intre 8.000 si 12.000 de metri patrati si un numar de 40.000 de produse listate.
Grupul Tengelmann detine in Romania si reteaua de magazine alimentare cu discount Plus, cu 96 de unitati operationale si planuri de a ajunge la un numar total de 150 de locatii pana in anul 2012.
Cei mai mari jucatori in retailul romanesc de bricolaj, estimat de OBI la 2 miliarde de euro, sunt retelele Praktiker, Bricostore si Dedeman. Competitia s-a intensificat in ultimii doi ani prin intrarea unor jucatori noi pe piata, printre care BauMax, Hornbach si Mr. Bricolage, care au anuntat planuri ambitioase de expansiune.
Primele retele internationale de magazine de bricolaj care au investit pe piata locala sunt Praktiker si Bricostore. Acestea au deschis primele unitati incepand cu anul 2002.
In 2009 retailerii de profil s-au confruntat pentru prima data cu scaderea cererii pe piata, din cauza inghetarii creditarii.
Astfel, operatorii au fost fortati sa-si ajusteze planurile de investitii pe termen scurt pentru a-si proteja lichiditatile. Doar 11 din cele 23 de magazine noi planificate initial au fost inaugurate in cursul acestui an, prin investitii totale de circa 100 mil. euro.

OBI in cifre:

2008
este anul intrarii OBI pe piata locala
5 mil. euro
este valoarea vanzarilor anul trecut cu 2 magazine inaugurate in noiembrie
426 de angajati
avea compania anul trecut
4 magazine
sunt operationale in prezent
20 magazine
este tinta retailerului german pe termen mediu si lung