Vedeti care sunt cele 37 de modele auto pentru care nu se va plati taxa de poluare in 2010 - GALERIE FOTO
Pe langa lipsa finantarii, piata auto va suferi de la 1 ianuarie o noua lovitura odata cu reintrarea in vigoare a taxei de poluare, care va afecta in special modelele din segmentul inferior de pret.
Odata cu revenirea taxei de poluare de la 1 ianuarie 2010,
masinile cu motoare Euro 4 vor inregistra o crestere a costului de
achizitie de la cateva sute la cateva mii de euro, majorare care
insa nu va fi aplicata automobilelor care respecta normele de
poluare Euro 5, segment de la care jucatorii din piata asteapta
chiar o crestere anul viitor.
Taxa de poluare a fost eliminata la finele anului trecut pentru
masinile noi si cu motoare mai mici de 2,0 litri pentru a sustine o
piata auto aflata aproape in cadere libera. Cu toate acestea,
vanzarile de masini sunt in acest an la o treime fata de cele din
2008.
Vedeti care sunt cele 37 de modele auto pentru care nu se va plati taxa de poluare in 2010
Cel mai puternic impact al taxei de poluare se va simti in
momentul achizitiei unei masini din segmentul inferior de pret.
Astfel, in cazul unui model Dacia Logan echipat cu motorul de 1,6
litri si 90 CP se va plati in momentul inmatricularii o taxa de
aproximativ 770 de euro, care in cazul celei mai ieftine versiuni
ar reprezenta 10% din pretul de achizitie. Pe de alta parte, in
cazul unei limuzine VW Phaeton care dispune numai de motoare Euro 5
nu se plateste nicio taxa.
De pe urma intrarii in vigoare a taxei cel mai mult vor profita
marcile care au lansat in 2008 si 2009 noi motorizari care sa
respecte normele Euro 5. Cele mai numeroase lansari de astfel de
modele le-au avut cei de la Volkswagen, Toyota, dar si Opel sau
Chevrolet.
Alin Tapalaga, directorul general al Porsche Inter Auto, divizia de
retail a Porsche Romania, sustinea la finele lunii noiembrie ca in
decembrie dealerii isi vor cauta noi metode pentru a-si reduce cat
mai mult stocurile de modele Euro 4. Aceeasi strategie a fost
adoptata si la finele anului trecut, cand imediat dupa anuntul
triplarii taxei de poluare, dealerii si-au inmatriculat stocurile
pentru a profita de vechea taxa.
La strategii de reduceri de stocuri au apelat si cei de la General
Motors Romania, in special la masinile echipate cu motoare mari
pentru care taxa de poluare poate sa ajunga chiar si la aproape
3.200 de euro in cazul versiunii de top a SUVului Opel Antara cu
motor de 3,2 litri.
"Stocurile pentru modelele cu motorizari mari cu norme Euro 4 au
fost gestionate la un nivel minim. Modelele actuale avand
motorizari de capacitate mica si emisii reduse nu vor fi afectate
atat de puternic deoarece valoarea taxei de poluare este mai
redusa", a subliniat Florin Ciobanu, marketing manager al Opel
Romania.
Cu toate acestea, unii importatori nu se asteapta la o crestere
semnificativa a cererii pentru modelele Euro 5 de la 1 ianuarie, in
conditiile unui pret de achizitie ridicat fata de cel al unui model
Euro 4.
Potrivit declaratiilor lui Constantin Stroe, vicepresedintele
Automobile Dacia, si modelele constructorului de la Mioveni vor
avea din 2010 norme de poluare Euro 5, in conditiile in care toate
masinile fabricate din 2011 vor respecta noile standarde.