Producatorul de conserve Scandia Sibiu admite ca nu poate creste fara export. „Exista o piata a romanilor plecati in Italia sau Spania”
Robert Redeleanu, cel care conduce din martie cel mai mare producator local de conserve din carne, Scandia Romana, sustine ca firma trebuie sa intre si in alte categorii din industria alimentara pentru a face fata crizei si pentru mai multe oportunitati de dezvoltare.
"Noi trebuie sa reinvatam sa crestem. Pentru anul viitor vom
avea o agenda de crestere in Romania si o agenda de reducere a
costurilor pentru a pune bazele unui business de export", a
declarat Robert Redeleanu, directorul general al Scandia Romana,
companie cu afaceri de 53 mil. euro in 2008, care controleaza peste
67% din piata conservelor din carne,
Redeleanu a adaugat ca Scandia a dezvoltat masiv piata conservelor,
dar ca este necesara o schimbare pentru ca producatorul sa isi
poata atinge obiectivele pe urmatorii cinci ani.
"Trebuie sa iesim din matca de producatori de conserve din carne in
care singuri am intrat, de aceea ma uit cu interes la alte
categorii din industria alimentara", a completat managerul
companiei.
El nu a oferit mai multe detalii cu privire la noile categorii de
produse pe care Scandia intentioneaza sa intre, insa a declarat ca
aceasta schimbare din portofoliul companiei se va produce incepand
cu anul viitor.
"Inovatia ar trebui sa devina motorul de crestere al businessului
Scandia, ceea ce nu este usor de facut. Avem multe idei acum,
important este de a le pune intr-o ordine a prioritatilor", a
explicat managerul companiei care a lansat deja in aceasta iarna o
editie speciala de pate cu mar si scortisoara, coniac si caise sau
stafide si rom. "Romanii nu sunt obisnuiti cu astfel de produse,
dar in afara se practica aceste combinatii", a completat el.
Fabrica de 50 mil. euro, intarziata
Producatorul a anuntat din vara acestui an ca intentioneaza sa isi
extinda portofoliul pe segmentul mezelurilor odata cu deschiderea
unei noi fabrici, o investitie de 50 de milioane de euro finantata
atat din surse proprii, cat si printr-un credit bancar de 30 de
milioane de euro de la Royal Bank of Scotland (RBS).
Noua unitate de productie trebuia sa fie inaugurata in toamna
acestui an, insa aceasta a fost amanata pe fondul crizei.
"Pentru anul viitor avem ca obiective mentinerea volumelor de
vanzari pe categoria de conserve. In ceea ce priveste lansarea in
mezeluri, aceasta este direct legata de deschiderea fabricii noi,
care va avea loc in aprilie 2010, ceea ce inseamna ca abia in cea
de-a doua jumatate a anului viitor vom intra pe segmentul
mezelurilor", a explicat Redeleanu.
Al doilea obiectiv al producatorului de conserve pentru anul
viitor, odata cu deschiderea fabricii care va putea produce peste
30.000 de tone anual - volumul total al pietei locale de conserve,
vizeaza regandirea procesului de logistica pentru reducerea
costurilor de achizitie a materiei prime si majorarea procentului
din vanzari destinat exportului.
Acest segment asigura in prezent 5% din volumele Scandia, dar,
potrivit reprezentantilor companiei, exporturile ar putea realiza
in urmatorii doi ani 10-12% din afacerile companiei sibiene.
Interes pentru export
"Exportul devine o prioritate pentru Scandia. Exista o piata mare a
marcilor private in Europa de Vest, de asemenea o piata a romanilor
plecati din tara in Italia sau Spania, dar si piete de desfacere in
Africa sau in Orientul Mijlociu care ar putea deveni interesante
pentru export", a spus directorul general al Scandia.
O piata mica
Scandia Romana, producatorul marcilor de pate de ficat Pate Bucegi,
Pate Sibiu, si a gamei de mancaruri traditionale in conserve -
Traditii, este controlat de compania elvetiana Elga Suisse
Alimentari si are circa 670 de angajati, 450 dintre acestia lucrand
in productie. Principalii competitori ai Scandia pe piata
romaneasca de pateuri cu peste 60 de marci si 750 de articole
distincte sunt Orkla Foods cu brandul Ardealul, Hame Romania si
Glina cu brandul Mandy.