Primele modele Duster destinate vanzarii au iesit pe poarta fabricii de la Mioveni

Autor: Bogdan Alecu 06.01.2010

Intrarea in fabricatie a SUV-ului Duster in cadrul uzinei Dacia de la Mioveni la inceputul acestui an a determinat mentinerea productiei la aproximativ 1.340 de masini pe zi, nivel similar cu cel din a doua parte a anului trecut atunci cand Dacia inca beneficia de programul "Rabla" din Germania.

"Dacia Duster a intrat deja in fabricatie la Mioveni deoarece inainte de lansarea oficiala din martie de la Geneva masinile trebuie sa ajunga la dealeri pentru lansarea comerciala. Acelasi lucru s-a intamplat si cu Logan in 2004. In iunie a intrat in fabricatie, iar in septembrie a fost lansat comercial", a spus Constantin Stroe, vicepresedintele Automobile Dacia, care mai detine si functia de presedinte al Asociatiei Constructorilor de Automobile din Romania (ACAROM).

La nivelul pietei locale, Dacia detine aproape 90 de puncte de vanzare, iar fiecare showroom va avea in momentul lansarii cel putin 7-8 modele Duster pe stoc, potrivit oficialilor companiei. La acestea se adauga cei peste 1.300 de dealeri din Europa, dintre care aproape 940 sunt in tarile Europei de Vest. Astfel, numai productia necesara acoperiririi stocului necesar in momentul lansarii comerciale ar fi de peste 11.000 de masini.

"Datorita faptului ca Dacia lucreaza cu oameni si nu cu roboti in uzina de la Mioveni, constructorul isi poate adapta mult mai repede mixul de productie, in aproximativ 60 de zile", a spus Stroe.

Inainte de lansarea oficiala a SUV-ului Duster, Dacia a lansat pe piata franceza o noua versiune "Black Line" disponibila pentru modelele Logan, Logan MCV si Sandero, care dispun printre altele pentru prima data de volan multifunctional - echipare care va fi disponibila si pe Duster.

La inceputul anului trecut, atunci cand piata locala scazuse cu peste 50%, iar in Europa nu erau lansate programele "Rabla", Dacia anunta la inceputul lunii ianuarie cea de-a cincea oprire a productiei pe o perioada de doua saptamani. Aproape 85% din productia Automobile Dacia de la Mioveni au mers anul trecut catre export, vanzari impulsionate in primul rand de lansarea programelor "Rabla" in acest an pe piete mari din Europa de Vest precum Germania sau Franta.

Ponderea Dacia din totalul exporturilor Romaniei a urcat in acest an de la aproape 5% in 2008, la 10 si chiar aproape 15% in acest an, in conditiile in care peste 80% din exporturile uzinei de la Mioveni au avut ca destinatie piete vest-europene.

In Germania Dacia a vandut in cadrul programului de innoire a parcului auto aproape 48.000 de masini, dintre care peste 30.600 au reprezentat modelul de clasa mica Sandero, potrivit statisticilor Biroului Federal al Economiei si Exporturilor din Germania. Spre comparatie, la nivelul primelor zece luni, in Germania Dacia a vandut in total aproape 74.000 de masini. In topul marcilor cel mai bine vandute din cadrul programului german, Dacia s-a clasat pe pozitia a sasea, depasind marci precum Renault (39.172 de unitati), Peugeot (43.381 de unitati).