Puterea de cumparare scazuta, principala grija a magazinelor C&A

Autor: Cristina Stoian 10.01.2010

Retailerul olandez de imbracaminte C&A, una dintre cele mai importante retele de magazine din Europa, caracterizeaza piata locala de fashion din acest an prin instabilitate, singurele repere de siguranta fiind reluarea creditarii si stabilizarea cursului leu/euro.

"Intern, am fixat un curs leu/euro intre 4,2 si 4,5, dar cele mai mari dificultati cu care ne-am putea confrunta ar fi puterea de cumparare scazuta si un curs instabil. Depindem si noi, ca de altfel toata industria de consum, de «cashflow-ul» clientului, respectiv de vointa acestuia de a cheltui banii pe articole vestimentare. O relansare a creditarii ar avea impact pozitiv asupra pietei, dar aceasta depinde de stabilitatea politica si mai ales de masurile economice aplicate", a declarat pentru ZF Cristian Codrea, district manager al C&A Romania.

Potrivit lui Codrea, cresterea cererii de articole de imbracaminte se va relua cel mai devreme in trimestrul doi al acestui an, dar pentru companiile mici si mijlocii 2010 va fi un an de cumpana. "Cei care inca nu si-au analizat costurile si care nu reusesc sa-si controleze stocurile ar putea intampina unele dificultati. Sper insa ca pe piata de fashion sa existe anul acesta o evolutie sau in cel mai nefericit caz o stagnare", crede reprezentantul C&A.

Faptul ca C&A este deja in Romania de aproximativ un an ajuta compania sa analizeze mai bine posibilitatile de extindere, devenind astfel mai precauta in semnarea unor contracte de inchiriere a spatiilor comerciale. Astfel, retailerul s-a rezumat sa anunte deocamdata doar doua deschideri pentru anul acesta, lansari care erau programate pentru 2009.

"In februarie vom deschide un magazin in Sun Plaza din Bucuresti, iar in martie in Atrium Center din Arad. Speram sa crestem notorietatea brandului, cota de piata a companiei si sa atragem cat mai multi clienti in magazinele noastre", spune Codrea. Suprafata medie a unui magazin C&A este de circa 2.000 de metri patrati, numarul angajatilor ajungand la aproximativ 20 de persoane per unitate.

Retailerul olandez, parte a grupului Cofra care activeaza pe piata imobiliara, dar si in domeniul serviciilor financiare, a intrat pentru prima data in Romania in centrul comercial Militari Shopping Center din vestul Capitalei pe o suprafata de 2.000 de metri patrati. Au urmat ulterior magazine in Aurora Mall din Buzau si AFI Palace Cotroceni din Bucuresti.