Metro si Real au ramas la 10% din comertul local

Autor: Mihaela Popescu 12.01.2010

Grupul Metro, cel mai mare jucator din comertul local, a avut anul trecut vanzari estimate de ZF la peste 2 miliarde de euro in cele 48 de magazine ale sale din Romania, din care 24 Metro si 24 Real.

Grupul german a raportat ieri vanzari in scadere cu circa 13% pe 2009 fata de anul anterior in Europa de Est.

Metro ramane astfel cel mai mare jucator din comertul local, o piata estimata la putin peste 20 de miliarde de euro, cu o cota de aproape 10%. Anul trecut, la nivel local reteaua de hipermarketuri Real a ajuns din urma reteaua Metro Cash & Carry ca numar de locatii, astfel incat este de asteptat ca in urmatorii ani vanzarile celor doua divizii operate de germani in Romania sa ajunga la valori apropiate.

Cu patru magazine noi in 2009, Real si-a dezvoltat o retea de 24 de locatii in patru ani, fiind singura divizie a Metro ramasa pe un trend ascendent intr-un an cu scaderi in consum, ajungand la afaceri de peste 800 mil. euro in 2009, potrivit estimarilor ZF. Metro nu a comunicat date despre vanzarile in Romania pe 2009. Cifra de afaceri a grupului pe piata locala a fost de 2,3 miliarde de euro in 2008, in scadere usoara. Divizia de magazine cash & carry a avut o contributie de 70% la aceasta valoare.