Continental desparte activitatile de productie de anvelope si componente auto

Autor: Alexandru Anghel 13.01.2010

Continental Romania va diviza in cursul acestui an activitatile de productie de pe plan local in doua entitati separate, astfel ca productia de cauciuc si cea de componente auto au fost impartite in doua companii distincte.

Potrivit reprezentantilor Continental, acelasi proces a fost aplicat in Germania, Brazilia, Australia, Franta sau Statele Unite.

"Activitatile din divizia rubber (cauciuc - n. red.) si cele automotive erau gestionate impreuna pana acum. Din punct de vedere juridic ele vor fi separate, cum ar fi normal, in acest an. Astfel vor fi create structuri clare, independente", a declarat Ildiko Kovacs, director de relatii publice la Cotinental.

Continental a raportat in Romania afaceri de 588 de milioane de euro in 2008, in unitatile de productie locale.

In urma reorganizarii Continental Automotive va cuprinde diviziile Chassis & Safety, Interior si Powertrain, iar Continental Tire va include divizia Anvelope pentru autoturisme, Anvelope pentru Camioane si ContiTech.

"Structura organizatorica nu va suferi modificari, iar activitatile continua in acelasi ritm. Reorganizarea este de natura juridica", a explicat Kovacs.

Continental este cel mai mare producator local de componente auto, cu opt unitati de productie si trei centre de cercetare in Timisoara, Sibiu si Iasi.

Investitiile companiei vor depasi in 2010 suma de 400 de milioane de euro, odata cu finalizarea noii investitii in sectia de procesare a materiilor prime pentru fabrica de anvelope din Timisoara.

Compania nu a anuntat valoarea acestei investitii, dar ar putea ajunge la circa 50 de milioane de euro.

La finalul anului trecut Continental a mai incheiat o investitie de 20 de milioane de euro intr-o cladire de birouri pentru centrul de cercetare din Iasi, unde lucreaza 500 de oameni.

In cadrul concernului german lucreaza in Romania circa 7.000 de oameni, iar potrivit estimarilor ZF afacerile companiei au trecut in 2009 de pragul de 600 de milioane de euro.