Piata externa si softul de gestiune a salvat TotalSoft. „Tot ce a fost legat de constructii si infrastructura s-a prabusit”

Autor: Adrian Seceleanu 26.01.2010

Seful companiei pune cresterea profitului cu 40% si pe seama agresivitatii mai mari in vanzarile directe: "Am organizat 22 de conferinte si workshop-uri in 2009".



Producatorul de solutii informatice pentru afaceri TotalSoft a inregistrat anul trecut o crestere cu 40% a profitului inainte de plata dobanzilor, taxelor, deprecierii si amortizarii, sau EBITDA, la cinci milioane de euro, la afaceri de aproape 20 milioane euro.

Liviu Dragan, directorul general al companiei, pune cresterea profitului pe seama mai multor factori, printre care reducerea costurilor si agresivitatea in vanzari, care au adus venituri mai mari.

"Profitul a crescut atat prin cresterea veniturilor fata de 2008, cat si printr-o reorganizare si eficientizare a proceselor interne. In 2009 am avut o agresivitate mult mai mare in zona de vanzari diecte si in zona de evenimente dedicate generarii de noi oportunitati (22 de evenimente, conferinte si workshop-uri). Acum avem si o eficienta operationala mult mai buna. De exemplu, timpul de implementare a scazut semnificativ, cu alte cuvinte putem raspunde simultan mai multor cereri in acelasi timp", a precizat Dragan pentru ZF. "Am fost mai atenti si cu recuperarea creantelor, desi politica noastra este sa ne sustinem clientii pentru a trece impreuna prin criza."

La nivelul anului 2008, TotalSoft a realizat o cifra de afaceri de 18 milioane de euro, in crestere cu peste 40%. Compania a inregistrat anul trecut o crestere cu 32% a veniturilor obtinute din solutia pentru gestionarea resurselor intreprinderii (ERP - Enterprise Resource Planning) Charisma, adaugand in portofoliu 45 de noi clienti. La polul opus s-a situat sistemul de project management Primavera, ale carui scaderi au fost simtitoare pe fondul "prabusirii pietei constructiilor si a proiectelor de infrastructura", au spus reprezentantii companiei.

Anul 2009 a fost un an in care contractele internationale au crescut, printre clientii castigati de companie numarandu-se OMV Viena si Deutsche Leasing Bulgaria. Pe piata romaneasca Totalsoft a semnat contracte cu firme precum Euroconstruct, Alvarion, Medisystem (spitalul si centrele medicale Euroclinic) si Hotel Radisson. "(...) Am incheiat un an dificil, dar l-am incheiat bine. In 2010 vom creste numarul de proiecte internationale, prin office-urile noastre, vom lansa noi produse si ne vom consolida pozitia de furnizor roman de ERP preferat de companiile private", a comentat el. 

Pentru anul 2010, TotalSoft are ca obiectiv majorarea vanzarilor cu 20%, la 24 milioane euro si un EBITDA de sase milioane euro.

La nivelul aplicatiilor, in acest an compania va lansa versiunea 3.0 (2010) a sistemului Charisma ERP, precum si noi module care sa aduca valoare adaugata produselor. De asemenea, va lansa solutia Charisma Office Automation, un sistem care va permite companiilor de servicii sa gestioneze utilizarea resursei umane pe proiecte.

Pe parcursul primului trimestru, compania va deschide birouri in Bulgaria, iar pana la sfarsitul anului, in Grecia, iar in anii care urmeaza, are in plan extinderea si in Germania, Anglia, Ungaria, Slovacia, Ucraina, Rusia si Polonia. Ca obiective pe termen mediu, compania pregateste lansarea sistemului Charisma ERP pe web (2011) si cresterea, pana in 2014, a veniturilor provenite din vanzarile realizate pe piata externa la 50%.

TotalSoft este parte a grupului Global Finance, una dintre cele mai importante firme de investitii private din Europa de Sud-Est cu birouri in Atena, Bucuresti, Sofia si Belgrad. Global Finance administreaza fonduri de peste 850 mil. euro, obtinute in urma administrarii de fonduri de investitii private si imobiliare.

Piata locala de soft si servicii va creste in acest an cu aproximativ 5-6%, pana la valoarea de 680 de milioane de euro, "motoarele" care vor trage in sus veniturile companiilor de profil urmand sa fie externalizarea si serviciile IT, potrivit estimarilor realizate de compania de analiza si consultanta Pierre Audoin Consultants (PAC).