2009 a fost anul low-cost pentru vinuri: vanzarile de produse ieftine au crescut cu 40%
La nivelul pietei vinurilor segmentul economic a mers cel mai
bine anul trecut, iar producatorii care au sesizat potentialul au
lansat multe produse economice. Cei care erau deja prezenti in
piata au avut cresteri si de 40%, cum este cazul producatorului
Murfatlar, care are in portofoliu brandul Eticheta Neagra.
"Cel mai mare segment al pietei era segmentul mediu si acesta a
fost cel mai afectat (in 2009- n.red). Pentru ca foarte multi din
consumatorii de acolo s-au mutat in economic din cauza crizei",
spune Daniel Negrescu, brand manager al Murfatlar.
Piata de vin este estimata la circa 450 mil. euro anual si 6 mil.
hectolitri, iar potrivit Murfatlar, in 2009 piata a scazut cu pana
in 10% din punctul de vedere cantitativ si cu mai mult de 10% din
punctul de vedere al valorii.
"Vinurile foarte scumpe au mers bine, iar cele pe segment
intermediar undeva intre premium si superpremium au mers mai putin
bine. Noi avem 3 Hectare la aceasta limita intre premium si
superpremium care a crescut anul trecut cu 15-20%", a continuat
Negrescu. Pretul pentru un vin superpremium este de 30 de lei
sticla. Pretul mediu in industria vinului este de 9-10 lei.