2009 a fost anul low-cost pentru vinuri: vanzarile de produse ieftine au crescut cu 40%

Autor: Ioana David 03.02.2010

La nivelul pietei vinurilor segmentul economic a mers cel mai bine anul trecut, iar producatorii care au sesizat potentialul au lansat multe produse economice. Cei care erau deja prezenti in piata au avut cresteri si de 40%, cum este cazul producatorului Murfatlar, care are in portofoliu brandul Eticheta Neagra.

"Cel mai mare segment al pietei era segmentul mediu si acesta a fost cel mai afectat (in 2009- n.red). Pentru ca foarte multi din consumatorii de acolo s-au mutat in economic din cauza crizei", spune Daniel Negrescu, brand manager al Murfatlar.

Piata de vin este estimata la circa 450 mil. euro anual si 6 mil. hectolitri, iar potrivit Murfatlar, in 2009 piata a scazut cu pana in 10% din punctul de vedere cantitativ si cu mai mult de 10% din punctul de vedere al valorii.

"Vinurile foarte scumpe au mers bine, iar cele pe segment intermediar undeva intre premium si superpremium au mers mai putin bine. Noi avem 3 Hectare la aceasta limita intre premium si superpremium care a crescut anul trecut cu 15-20%", a continuat Negrescu. Pretul pentru un vin superpremium este de 30 de lei sticla. Pretul mediu in industria vinului este de 9-10 lei.