Sony: UPC si Romtelecom imping piata de televizoare HD cu 10%

Autor: Adrian Seceleanu 03.02.2010

Televizoarele conectate la net vor fi trendul anului. Bataia cea mai dura e pe segmentul de LCD-uri de 81 de centimetri - care reprezinta o jumatate din vanzari.



Lansarea serviciilor de televiziune de inalta definitie (HD) de catre UPC si Romtelecom ar putea aduce in acest an producatorilor vanzari cu 10% mai mari pentru televizoarele mai scumpe care sunt compatibile cu semalul HD, pe masura ce tot mai multi consumatori sunt interesati de acest tip de servicii.

"Cred ca lansarea serviciilor HD de catre UPC si Romtelecom a ajutat foarte mult intreaga industrie pentru ca a crescut foarte mult numarul celor care stiu ca exista oferte HD si ce inseamna acest lucru", a declarat, intr-un interviu pentru ZF, Taiju Ishikawa, seful diviziei consumer a sucursalei Sony din Romania. "Partenerii nostri ne-au spus ca oamenii au inceput sa intrebe in magazine ce caracteristici HD au televizoarele, cum se pot conecta la infrastructura operatorilor. Pe masura ce infrastructura si oferta de continut vor creste, si piata HD va avansa", a adaugat el.

UPC, care are aproximativ un milion de clienti pe cablu TV, a lansat in octombrie 2009 oferta HD, in timp ce Romtelecom a inceput in decembrie testele comerciale cu televiziune de inalta definitie, printr-o platforma IPTV. Printre posturile disponibile local in format HD se numara TVR, Pro TV, Sport.ro si HBO.

Televiziunea HD asigura o claritate a imaginii de cinci ori mai mare comparativ cu cea standard. UPC estima, in octombrie 2009, ca mai putin de un milion de romani aveau TV-uri compatibile HD.

"Cred ca in acest an vanzarile de televizoare HD vor creste cu aproximativ 10% iar per total piata fie va ramane la nivelul din 2009, fie va creste usor. Am atins nivelul de jos al pietei, dar semnul de intrebare este cand va incepe recuperarea", spune Taiju Ishikawa, adaugand ca revenirea nu a inceput in niciun caz in ianuarie. "A fost o luna linistita, dar nu un dezastru total. Ne-am confruntat cu probleme de stocuri pentru unele modele".

Taiju Ishikawa, 35 de ani, care a venit in Romania din Dubai - unde raspundea de vanzarile Sony in Orientul Mijociu si Africa, ramane insa optimist in ce priveste vanzarile companiei japoneze pe piata locala. Oficialul Sony se asteapta ca una dintre tendintele din acest an din Romania sa fie vanzarile mai mari pentru televizoarele care se pot conecta la net. "Noile tipuri de televizoare, care se pot conecta la internet, si care devin centrul divertismentului in familie vor fi o tendinta si in Romania." In primele zece luni din 2009 romanii au cheltuit 120 mil. euro pe 313.000 de LCD-uri, cu 36% mai putin decat in 2008, cand se vandusera 366.000 de unitati in valoare de 188 mil. euro - potrivit datelor furnizate de compania de analiza GfK Romania. In aceeasi perioada romanii au cumparat insa si 283.000 de televizoare de generatie veche, cu tub catodic (CRT). Taiju Ishikawa, care puncteaza in gluma ca a venit in Romania odata cu criza, in noiembrie 2008, precizeaza insa ca aceste date ii fac pe producatori sa priveasca optimist viitorul in Romania. "Prin comparatie cu alte tari, Romania este in urma din punctul de vedere al dotarii cu televizoare HD sau din punctul de vedere al tipului de LCD-uri cumparate. Dar aceasta inseamna ca avem mai mult loc de crestere cand economia isi va reveni."

De asemenea, Ishikawa crede ca achizitia unui produs HD - iar de regula primul dintr-o gospodarie este televizorul, genereaza dupa sine alte achizitii. "Imaginea HD nu este totul, pentru ca utilizatorii vor dori si un sunet pe masura, deci se vor uita la sisteme Home Cinema Blu-Ray. Iar daca se vor uita pe televizor la pozele si clipurile video filmate cu camerele foto / video in mod sigur isi vor dori sa treaca la camere D-SLR sau HD. Sony se va concentra in acest an pe aceste piete din Romania si va extinde semnificativ gama de produse". Cel mai dur razboi de pe piata locala de LCD-uri TV se da pe segmentul de produse cu o diagonala de 81 de centimetri, care ajunge la aproape o jumatate din intreaga piata, spune reprezentantul Sony.