Pe ce rute interne se loveste CFR Calatori de concurenta companiilor aeriene

Autor: Mirabela Tiron 03.02.2010

Traficul feroviar de pasageri este din ce in ce mai amenintat de companiile aeriene, care isi consolideaza pozitia pe piata prin introducerea de zboruri pe destinatii interne, pretul biletelor fiind similar cu cele practicate de compania CFR Calatori.

Destinatii ca Timisoara, Cluj-Napoca, Iasi sau Arad sunt disputate atat de compania feroviara de stat, cat si de operatorii aerieni Blue Air sau Tarom.

"Ca directie strategica pentru anul acesta, compania Blue Air vizeaza consolidarea retelei de zboruri domestice. Ne dorim sa avem zboruri cat mai dese pentru toate conexiunile domestice", a declarat Adrian Ionascu, directorul general al companiei Blue Air, care a transportat anul trecut 1,7 milioane de pasageri si a rulat afaceri de 140 de milioane de euro.

Operatorul low-cost Blue Air va opera de anul acesta zboruri zilnice pe rutele Bucuresti-Timisoara si Bucuresti-Cluj-Napoca, cu preturi incepand de la 20 de euro pe segment. Astfel, preturile practicate de Blue Air pe rutele interne sunt similare cu cele ale biletelor de tren, diferenta constand insa in durata calatoriei. Daca o calatorie cu trenul pe ruta Bucuresti-Timisoara dureaza cel putin opt ore, un zbor cu avionul pe aceasta ruta dureaza o ora si un sfert.

"Am ales o frecventa foarte mare pe Bucuresti-Timisoara pentru a deservi grupuri cat mai variate de pasageri, atat segmentul clientilor de business, cat si cel al clientilor de leisure", a declarat Adrian Ionascu. Zborurile spre Timisoara si cele spre Cluj-Napoca vor fi operate din 28 martie, potrivit reprezentantilor companiei.

Sunt insa si companii care au renuntat la cursele interne.

"In prezent nu mai operam zboruri pe nicio ruta interna, deoarece consider ca sunt mult mai profitabile rutele internationale. In 2008 aveam zboruri pe Bucuresti-Cluj-Napoca, la care am renuntat din cauza ca nu erau profitabile pentru noi", a declarat Natasha Kazmer, directorul de comunicare si de relatii publice al operatorului aerian Wizz Air. Ea a mai explicat ca pe rutele interne sunt eficiente aeronavele de capacitate mica si nu cele pe care le are in dotare compania, respectiv cele cu 180 de locuri.