Copos modernizeaza cu 4 mil. euro hotelurile Hilton si Crowne Plaza

Autor: Mirabela Tiron 09.02.2010

Omul de afaceri George Copos, unul dintre cei mai mari proprietari de hoteluri din tara, va incepe lucrarile de modernizare la parterul hotelului de cinci stele Hilton din Capitala, in urma unei investitii de cateva milioane de euro.

"Proiectul de modernizare a hotelului Hilton va demara in mai putin de o luna", a declarat George Copos, care a incasat anul trecut din businessul hotelier 110 mil. lei (26 mil. euro), mai putin cu 26% in lei fata de anul anterior.

Reprezentantii hotelului spun ca unitatea nu se va inchide in cele patru luni cat va dura procesul de modernizare, dar ca izolat se va restrictiona accesul turistilor in zonele in care se lucreaza.

Omul de afaceri detine 1000 de camere in industria hoteliera prin intermediul companiei Ana Hotels.

Copos, finantatorul echipei de fotbal Rapid Bucuresti, va investi anul acesta 12 milioane de euro in modernizarea mai multor unitati hoteliere, din care o treime din bani vor fi alocati hotelurilor de cinci stele din Capitala (Hilton si Crowne Plaza), iar restul sumei va merge catre hotelurile de la munte. Modernizarea unitatilor de cinci stele din Capitala consta in schimbarea arhitecturii parterului, bugetul total pentru cele doua hoteluri fiind de 4 milioane de euro.

Pentru demararea acestor investitii, George Copos a luat anul trecut un credit de 25 mil. euro de la BRD Société Générale, unul dintre cele mai mari imprumuturi contractate intr-un an de criza de un antreprenor local. Omul de afaceri crede ca acum este momentul investitiilor, cand toate preturile materialelor de constructii sunt la jumatate.

Dupa lucrarile de modernizare, Copos va dezvolta la parterul hotelului Hilton si un spatiu comercial. Pe piata hotelurilor de cinci stele din Bucuresti, aducerea retailerilor la parterul hotelurilor este deja o masura foarte practicata, care creste atractivitatea locatiei dar aduce in acelasi timp si venituri suplimentare hotelierilor. Desi chiriile practicate de unitatile hoteliere sunt sub nivelul celor din marile centre comerciale, veniturile ce pot fi incasate pot ajunge chiar si la un milion de euro. Un exemplu in acest sens este hotelul de cinci stele JW Marriott, care a pus la dispozitia brandurilor aproape tot parterul.

"Avand in vedere stadiul discutiilor cu chiriasii, nu putem da mai multe detalii legate de acestia in momentul de fata", a spus Copos, care nu a precizat ce brand ar putea veni la parterul hotelului Hilton.

Printre brandurile internationale care si-au deschis magazine in hotelurile de cinci stele se numara Ermenegildo Zegna, prezent in Radisson Blu si brandul de bijuterii Micri Gold, prezent in Grand Hotel Continental, cel mai nou hotel de cinci stele de pe piata din Capitala.