Numarul trei pe cablu TV intra pe digital

Autor: Adrian Seceleanu 11.02.2010

Digital Cable Systems (DCS), o companie detinuta de fondul de investitii AIG care a ajuns numarul trei pe piata locala de cablu TV, va lansa luna viitoare serviciul de televiziune digitala, care le va permite clientilor sa acceseze mai multe canale TV la o calitate mai buna. RCS&RDS si UPC, liderii pietei locale de cablu TV, ofera deja televiziune digitala.

Pretul mediu al unui abonament lunar pentru serviciul de baza de televiziune digitala va fi de 39 de lei, iar numarul de programe TV in format digital disponibile intr-o prima faza va fi de aproximativ 80. Operatorul estimeaza ca noul serviciu va atrage cel putin 10.000 de clienti in primul an de la lansare. Compania are peste 200.000 de clienti.

"In acest moment, este greu de estimat valoarea totala finala a investitiei pentru lansarea acestui serviciu catre toti clientii nostri de cablu, insa intr-o prima faza putem vorbi de o suma in jurul a 500.000 de euro. Avand in vedere ca, alaturi de accesul internet, televiziunea digitala va avea cea mai accentuata crestere in urmatorii ani, perioada de recuperare a investitiei va fi de 2-3 ani, insa in astfel de situatii trebuie sa tinem cont si de evolutia economica, precum si de faptul ca acest serviciu va ramane unul de nisa si in urmatorii cativa ani", declara Dinu Malacopol, CEO al Digital Cable Systems. Tehnologia care va fi folosita in prima faza de Digital Cable Systems este DVB-C, MPEG-2, Standard Definition, urmand ca in functie de rata de migrare a clientilor catre acest serviciu, sa se treaca ulterior la MPEG-4 si HD. Oficialii Digital Cable Systems se asteapta ca in decurs de 2 ani, serviciul de televiziune digitala sa fie achizitionat de aproximativ 20% dintre clientii rezidentiali AKTA.

Compania estimeaza ca va obtine in acest an venituri de 34,5 milioane de euro, in crestere cu 15% fata de anul trecut. DCS anticipeaza si o crestere de 10% a profitului operational (EBITDA), pe fondul eficientizarii costurilor. Dial Telecom, divizia de business a operatorului, a contribuit cu 5 mil. euro la totalul veniturilor din 2009.