Cu mama, fostul sot si actualul concubin pe Google Buzz. De ce a luat foc netul din cauza retelei sociale a Google

Autor: Magraon Andreea 15.02.2010

Dupa lansarea Buzz, Google, cel mai mare motor de cautare din lume, a invatat ca lista persoanelor catre care un utilizator Gmail trimite cel mai des mesaje e-mail nu este in mod obligatoriu aceeasi cu lista celor mai buni prieteni ai utilizatorului respectiv.

Ba chiar, mai degraba, lista persoanelor catre care au fost trimise cele mai multe mesaje e-mail include un mix intre parteneri de afaceri, iubiti si rude. Astfel ca includerea tuturor acestor tipuri diferite de contacte la gramada in Google Buzz, intr-o lista de "prieteni" creata automat de Google a creat iritare in randul utilizatorilor.

Acesta este unul dintre motivele pentru care utilizatorii folosesc retele de socializare precum Facebook pentru prieteni si LinkedIn pentru contactele de la serviciu, si exclud anumite persoane din cercurile sociale, chiar daca discuta foarte mult prin e-mailuri cu ei.

Multi utilizatori s-au plans saptamana trecuta, la scurt timp de la lansarea de catre Google a Buzz, o tentativa de retea de socializare, cu care gigantul american doreste sa concureze impotriva Facebook sau Twitter, ca nu le este respectata intimitarea. Principala nemultumire a fost faptul ca Buzz creaza automat cercuri de prieteni in baza celor mai frecvente contacte pe Gmail, iar asta duce la expunerea contactelor private ale utilizatorilor.

The New York Times scrie despre o femeie care are drept cele mai frecvente contacte pe mama sa si pe actualul prieten, care nu se inteleg intre ei. De asemenea, al treilea contact este fostul sau sot. Prin intermediul Buzz, toti acestia au fost inclusi intr-un grup, spre nemultumirea femeii.

Prin Buzz, care este inclus in serviciul de e-mail al Google, Gmail, utilzatorii au la dispozitie o noua functie, care le permite sa scrie scurte mesaje despre ceea ce fac - mesaje care vor putea fi vizualizate de cercul de prieteni al utilizatorului. Astfel ia nastere un flux de notificari venite de la oamenii cu care utillizatorii intra in contact, asemanator celor ale retelelor de socializare.

In baza plangerilor utilizatorilor, Google a anuntat ca intentioneaza sa lanseze Buzz in afara Gmail.

"Am luat in considerare lansarea Buzz pe langa varianta inclusa in Gmail", a declarat Victoria Katsarou, purtatoare de cuvant a Google.

La sfarsitul saptamanii trecute, Google a adaugat Gmail o functie care permite inchiderea de catre utilizatori a Buzz. Potrivit companiei americane, peste 9 milioane de persoane au inceput sa utilizeze Buzz, dar in acelasi timp zeci de milioane au renuntat la acest serviciu. Gmail are peste 176 de milioane de utilizatori la nivel mondial, fiind cel de-al treilea serviciu de e-mail folosit in lume, dupa cel al Microsoft si dupa Yahoo.