Test Auto ZF: Noul BMW Seria 5, limuzina pentru piloti - GALERIE FOTO

Autor: Bogdan Alecu 15.02.2010

BMW Seria 5 doreste sa schimbe sau mai bine spus sa revolutioneze conceptul de limuzina. Acum constructorul bavarez detine in gama atat o noua Serie 7, o Seria 5 Gran Turismo - limuzina care imbina spatiul si confortul unui Seria 7 cu practicabilitatea unui X5, iar acum o noua Serie 5. Care nu se mai vrea o limuzina, care "ar putea merge" si sport, ci una care chiar poate merge sport.

La prima vedere nu ai cum sa nu observi faptul ca noul 5 reprezinta un salt enorm la capitolul design fata de generatia anterioara. Cu toate acestea, acest "pas inainte" reprezinta de fapt o actualizare a Seriei 5 din a doua parte a anilor 90. Dar nu in totalitate. Spre exemplu, regasim si linii de la generatii mai vechi, precum "botul de rechin".

Designul este unul clasic, elegant, dar in acelasi timp foarte dinamic. Chiar si atunci cand vezi masina parcata, parca este in miscare. Farurile, grila radiatorului amplasata mai jos, dar si linia laterala, sau cea a stopurilor, totul implica dinamism. Toate liniile sunt atent calculate si inca de la prima vedere iti comunica ce se ascunde sub capota.

Odata ajuns in habitaclu regasim elemente preluate de la Seria 7, dar sub un design specific Seriei 5. Liniile sunt elegante, iar aluminiul satinat se regaseste langa furnirul de esenta nobila.

Avem acelasi display widescreen ca la Seria 7, avem acelasi sistem de control al caracterului masinii, si deja celebrul schimbator stil "joystick".

Spre deosebire de E-Klasse, sau chiar A6, noua Serie 5 este masina pe care cel care o detine sa o si conduca. Nu poti sta in spate intr-o Serie 5. Nu ca nu ai avea confortul necesar, sau spatiu pentru picioare suficient, dar dupa ce afli ce stie masina, nu poti pur si simplu sa i-o dai altcuiva sa o conduca.

Multumita sistemului Dynamic Drive Control poti seta masina exact cum ti-o doresti - Confort, Normal, Sport si Sport Plus (unde se decupleaza sistemul de control al tractiuniii, nu si cel al stabilitatii. Acest sistem controleaza atat setarile suspensiei, cat si raspunsul motorului la apasarea pedalei de acceleratie si modul de schimbare al treptelor. Pe de alta parte, spre deosebire de generatia anterioara, masina se simte destul de asistata, pornind inclusiv de la directia electrica.

Pentru a ne convinge de ce stie noul BMW am avut ocazia de a conduce versiunile 530d, cu motor diesel si 530i, pe benzina, motorizare care am avut ocazia de a o testa atat pe sosea, cat si pe circuitul Estoril, din Portugalia.

Cel pe motorina este un motor diesel tipic BMW. Puternic, economic, atunci cand ai nevoie de sportivitate isi ofera sportivitate. Dar spre deosebire de unul pe benzina, nu ofera acea coloana sonora specifica atunci cand urca in ture.

Cel ce ne-a impresionat a fost cel pe benzina. Probabil deoarece l-am testat pe Estoril.

La prima vedere, cel pe benzina se anunta la fel de "cuminte" ca dieselul. Silentios, confortabil si chiar economic - multumita tehnologiilor EfficientDynamics.
Dar nu a fost chiar asa. Daca spre exemplu pana in 4.000 rpm masina nu te incita cu nimic, peste acest nivel discutam de cu totul alt automobil. Sunetul motorului si al evacuarii este incredibil. Este ca si cum am avea un V12 sub capota.

Nici consumul nu a dezamagit. intr-un regim sportiv, 535i a urcat pana in 12 litri/100km pe sosea si la aproape 20 litri/100 km pe circuit. In cazul dieselului, consumul a atins un maxim de 8 litri/100 km, chiar si in regim urban.

Nu trebuie uitat ca in cazul dieselului 530d motorul de 3,0 litri cu sase cilindri in linie este cuplat la o cutie de viteze automata cu opt trepte. Datorita acesteia dar si motorului, teoretic, consumul in regim extraurban ar fi de 5,3 litri/100 km - valoare surprinzatoare pentru o masina de 1,8 tone.

Pe de alta parte, in cazul motorizarii pe benzina, aceasta dispune de o cutie cu "numai" sase trepte, specifica unui regim de condus mai sportiv. Din acest motiv, atunci cand a venit vorba de a conduce una dintre cele doua motorizari pe circuit, am optat pentru benzina.

Pe piata locala noul Seria 5 va fi lansat oficial in luna martie, cu un pret de pornire de 35.849 de euro fara TVA pentru versiunea de baza 523i, 38.130 de euro pentru 525d si 42.100 pentru 530d.

In plus, toate motorizarile respecta normele de poluare Euro 5, iar 530d poate fi "echipat" optional sa respecte chiar si Euro 6.