Aquila a preluat distributia produselor Unilever la care familia Rapotan din Galati a renuntat anul trecut

Autor: Mihaela Popescu 21.02.2010

Grupul Aquila din Ploiesti si-ar putea majora veniturile cu cel putin 20 mil. euro in acest an in urma preluarii distributiei Unilever in judetele lasate neacoperite de incetarea colaborarii dintre multinationala de bunuri de larg consum si compania Legato, detinuta de familia Rapotan din Galati.



Aquila Grup, distribuitorul detinut de oamenii de afaceri Alin Dociu si Catalin Vasile din Ploiesti, a demarat recent distributia produselor Unilever in magazinele traditionale acoperite anterior de Legato, companie controlata de Cezar si Angelica Rapotan din Galati - proprietarii Arabesque, cel mai mare distribuitor de materiale de constructii de pe piata.

Potrivit estimarilor ZF, noul contract de distributie acopera peste 5.000 de magazine din 10-15 judete.

Aquila este din 1996 unul dintre cei mai mari distribuitori ai Unilever la nivel local. Anul trecut, dupa ce Legato a decis sa incheie colaborarea de 13 ani cu producatorul de bunuri de larg consum, Aquila si Macromex au ramas singurii distribuitori ai Unilever Romania.

Grupul prahovean a intrat in acest an si pe piata cafelei superpremium prin preluarea distributiei locale a Lavazza de la Strauss Group. Afacerile acestuia, estimate la 170-200 de milioane de euro in 2009, s-ar putea majora in acest an cu peste 20-25 mil. euro in urma incheierii celor doua contracte noi de distributie.

Anul trecut, rulajele realizate de Legato in urma parteneriatului cu Unilever au depasit valoarea de 20 mil. euro, potrivit datelor din piata. Dupa renuntarea la divizia de bunuri de larg consum, compania - care a raportat o cifra de afaceri de 34,6 mil. euro in 2008 - a ramas cel mai probabil cu un singur furnizor - producatorul de ferestre din PVC Qualidra.

Lavazza trece de la Strauss la Aquila

La randul sau, preluarea distributiei de cafea Lavazza pe piata romaneasca ar putea aduce grupului din Ploiesti vanzari de cateva milioane de euro in acest an.

"Compania noastra a ales grupul Aquila ca distribuitor al cafelei Lavazza pe piata romaneasca, atat pe segmentul de retail, cat si in HoReCa (hoteluri, restaurante, catering - n. red.)", au declarat reprezentantii Lavazza.

Brandul italian era distribuit anterior de Strauss Group, al doilea mare jucator pe piata cafelei din Romania dupa cota detinuta in comert, cu vanzari anuale in jurul a 70 mil. euro.

"Decizia de a nu mai continua distributia brandului Lavazza a fost luata din dorinta de a ne axa pe produsele Doncafe din portofoliul companiei noastre", au declarat reprezentantii Strauss Romania.

Acestia au mai spus ca nu se asteapta ca renuntarea la distributia Lavazza sa aiba un impact asupra cifrei de afaceri a companiei si au sustinut ca acest lucru va duce la cresterea profitabilitatii subsidiarei locale a Strauss.

Lavazza activeaza pe piata cafelei super-premium si se lupta in principal cu brandurile illy si Julius Meinl pe segmentul espresso estimat la 5% din volumul total al vanzarilor de cafea din Romania si la o valoare de peste 10-15 mil. euro.

Ce mai distribuie

Printre furnizorii actuali ai distribuitoului cu sediul in Ploiesti se mai numara companiile Wrigley, Tchibo sau Ferrero.

La nivel local, cele mai mari companii specializate pe distributia bunurilor de larg consum, dupa rulajele din 2008, sunt Interbrands, Top Brands Distribution, Aquila Grup (care cuprinde firmele Aquila Part Prod Com si Seca Distribution) si Astral Impex.