„Inainte de «Rabla» nu a existat o piata auto in 2010”

Autori: Alexandru Anghel , Bogdan Alecu 21.02.2010

Vanzarile efective de masini au demarat anul acesta pe 18 februarie, odata cu demararea programului "Rabla", si nu pe 1 ianuarie, potrivit sefului directiei comerciale a Dacia-Renault, in conditiile in care in prima luna din an a fost cea mai slaba din ultimii 20 de ani pentru piata auto, fiind inmatriculate doar 2.100 de masini.

"Programul Remat 2010 este starul pietei auto din acest an. Inainte de demararea acestui program nu a existat o piata auto in 2010 in Romania. Vanzarile de masini nu au inceput de la 1 ianuarie, ci de pe 18 februarie", a spus Fabrice Cambolive, directorul comercial al Dacia-Renault.

In ianuarie, vanzarile efective de masini nu au depasit pragul de 4.500 de unitati, in scadere cu 50% comparativ cu perioada similara a anului trecut, cand deja piata era puternic afectata de criza. In februarie, trendul este ascendent, potrivit dealerilor auto, tot mai multi clienti fiind interesati de achizitia unei masini.

"In februarie ne asteptam la o crestere de 30% a pietei auto locale, la aproximativ 7.000 de masini, a spus Alin Tapalaga, seful Porsche Inter Auto, divizia de retail a Porsche Romania.

Ca volum total, jucatorii din auto estimeaza vanzari de aproximativ 30.000 de masini anul acesta prin programul de casare, volum similar cu cel realizat anul trecut, diferenta fiind de aceasta data ca se vor utiliza in total cele 60.000 de vouchere puse la dispozitie de Ministerul Mediului.

Cu toate ca in acest an principala noutate a programului a reprezentat-o introducerea voucherelor nenominale, primii clienti interesati au fost cei care detineau un singur tichet.

"Cei care au venit in showroom-uri saptamana trecuta nu au fost cei care aveau trei tichete, ci clientii care detineau o singura rabla. Cei care vor detine trei vouchere vor veni in partea a doua a programului", a spus seful Porsche Inter Auto.

Si in acest an cele mai castigate marci vor fi tot cele cu preturi mici, potrivit jucatorilor din piata. "Dacia va fi castigatorul programului si in acest an. Noi, importatorii, nu vom avea acelasi succes, deoarece avem in portofoliu masini mai scumpe", a spus Tapalaga.

In conditiile in care pretul este principalul criteriu, dealerii au inventat noi metode de a-si promova ofertele. Astfel, un Logan nu mai are un pret de pornire de la aproximativ 3.200 de euro, ci de la "1 euro pe zi", promovarea fiind legata de o oferta de finantare prin RCI Leasing.

Pe de alta parte, in cazul modelelor Renault Fluence si Symbol, strategia de comunicare include marimea discountului in functie de prima de casare si valoarea efectiva a ratei lunare.

O strategie similara este utilizata si de cei de la Chevrolet, unde un Spark are un pret de pornire de 1,7 euro pe zi.