Cum face Leonardo afaceri de 100 mil. € in insolventa

Autor: Cristina Stoian 22.02.2010

Leonardo, cel mai mare retailer local de incaltaminte care a intrat in insolventa in octombrie la presiunile creditorilor, este optimist in ceea ce priveste plata datoriilor de circa 100 mil. euro, chiar daca afacerile au scazut in 2009 cu 36% in euro si cu 19% in lei fata de 2008.

Compania a anuntat ca a finalizat 2009 cu afaceri de 100 de milioane de euro, in conditiile in care proprietarul Florin Panea a renuntat la 47 de magazine deschise in mai multe orase din tara. Cu 133 de unitati ramase, din 180 cate avea in 2008, compania a apelat la o serie de masuri capabile sa redreseze businessul cu incaltaminte, printre acestea numarandu-se plata salariului in functie de vanzari, reducerea spatiilor de depozitare sau renegocierea chiriilor pentru spatiile pastrate.

"Inchiderea de magazine a insemnat o reducere de costuri cu 400.000 de lei lunar (95.000 de euro), renegocierea chiriilor a avut un impact de 700.000 de lei pe luna (175.000 de euro), iar reducerea spatiilor de depozitare de la 10.000 de metri patrati la 2.100 de metri patrati a dus la o reducerea costurilor cu pana la 170.000 de lei lunar (circa 40.500 de euro)", a declarat pentru ZF Radu Lotrean, asociat coordonator la Casa de Insolventa Transilvania, responsabila cu reorganizarea judiciara a companiei.