Allianz-Tiriac: afacerile scad in premiera, dar sunt mai profitabile

Autor: Angela Placinta 26.02.2010

Allianz-Tiriac, liderul pietei locale a asigurarilor, a incheiat anul trecut cu afaceri in scadere cu 7%, dar profitul operational al companiei s-a majorat cu 10%.

Primele brute subscrise totale au fost de 1,29 mld. lei (307 mil. euro), mai mult de jumatate din acestea provenind din asigurari auto Casco, segment pe care compania a inregistrat o scadere de 8%, pana la 720 mil. lei (171 mil. euro). Pe tot segmentul asigurarilor generale Allianz-Tiriac a raportat subscrieri de 1,2 mld. lei, cu 6% sub nivelul din 2008. Segmentul RCA (asigurari de raspundere civila auto obligatorie) este singura linie de business importanta unde Allianz-Tiriac a inregistrat o crestere, de 18%, pana la 225 mil. lei. Din asigurari de bunuri si cladiri primele brute subscrise au fost de 180 mil. lei, in scadere cu 10%.

Despagubirile platite de Allianz-Tiriac pentru asigurari generale au urcat cu 11%, pana la 906 mil. lei. Profitul operational pe acest segment s-a majorat cu 14%, ajungand la 37 mil. lei la sfarsitul anului trecut.

Din activitatea de asigurari de viata primele brute subscrise au scazut cu 17%, coborand la 88 mil. lei. "Scaderea a fost determinata aproape exclusiv de rascumpararile si reducerea volumului de polite nou-vandute pe clasa de asigurari de viata legate de investitii, produsele din aceasta categorie reducandu-si ponderea in portofoliul de asigurari de viata al companiei pana la 55%, fata de 62% in 2008", explica oficialii Allianz-Tiriac.

Profitul operational din asigurari de viata a crescut usor, cu 3%, pana la 9 mil. lei. Per total, castigul operational din asigurari generale si de viata a fost de 46 mil. lei. "In ceea ce priveste perspectivele de crestere a afacerilor, nu avem asteptari foarte mari de la 2010. Proiectiile noastre anticipeaza scaderea pietei pe ambele segmente de asigurari - generale si de viata - si in acest context vom fi multumiti daca, la nivelul Allianz-Tiriac, vom reusi sa ne conservam afacerile. Pe termen scurt vom continua sa insistam pe dezvoltarea unor programe in masura sa ne plaseze intr-o pozitie cat mai buna in vederea fructificarii oportunitatilor de crestere pe care noi le vedem a reaparea undeva in cursul anului 2011", afirma Cristian Constantinescu, directorul general al companiei.