Ce marci auto au inregistrat vanzari in crestere in ianuarie

Autor: Bogdan Alecu 01.03.2010

Cinci marci auto prezente pe piata locala au inregistrat o crestere a vanzarilor la nivelul lunii ianuarie, pe o piata in scadere cu 50%, la 4.100 de masini fata de aceeasi luna din 2009.

Avansul raportat de Ford, BMW, Audi, Porsche si Mini in ianuarie ar putea fi un prim semnal ca vanzarile de masini vor reintra in 2010 pe un trend ascendent, dupa mai bine de 15 luni de scaderi, potrivit statisticilor jucatorilor din piata auto. Pe de alta parte, doar Ford se numara printre marcile cu volume mari care au reusit o crestere de vanzari, celelalte patru branduri fiind situate pe segmentul premium, unde rulajele lunare ajung in prezent la maximum 100 de masini.

Ca si in luna decembrie, pe primele doua pozitii in topul celor mai bine vandute marci se afla cele care si produc in Romania - Dacia si Ford. In cazul constructorului de la Mioveni insa, declinul vanzarilor s-a situat aproape de 60% comparativ cu perioada similara a anului trecut si Dacia a atins o cota de piata de sub 20%, cel mai scazut nivel din ultimii ani. "Rezultatele Dacia din luna ianuarie au fost afectate inclusiv de anuntul legat de lansarea programului REMAT incepand cu luna februarie. In contextul in care pretul joaca un rol decisiv in momentul achizitiei unei masini, clientii Dacia au amanat cumpararea masinii pentru luna urmatoare, multi dorind sa utilizeze unul sau mai multe vouchere in cadrul programului de casare", a spus Fabrice Cambolive, directorul comercial al Renault Nissan Dacia.

Pe de alta parte, Ford si-a majorat vanzarile cu 10%, la peste 450 de autovehicule, si a atins o cota de piata de 11%, cea mai mare din ultimii zece ani. Comparativ cu inmatricularile, vanzarile efective din luna ianuarie sunt de doua ori mai mari, in contextul in care revenirea taxei de poluare de la 1 ianuarie, pentru masinile cu motoare Euro 4 mai mici de 2,0 litri, a determinat multi clienti sa amane inmatricularea definitiva a masinii, avand un termen de 90 de zile.

Totodata, revenirea vanzarilor in 2010 se bazeaza atat pe lansarea noului program Rabla, la care au acces si firmele, dar si pe schimbarea mentalitatii clientilor. Multi dintre acestia nu mai achizitioneaza o masina second-hand din Vest, ci aleg una noua.

"In 2010 estimam o piata stabila fata de 2009, cu o scadere in prima jumatate si o revenire in a doua. In acest an vom vedea o schimbare la nivelul pietei, nu in termen de volum, ci de cerere din partea clientilor. Clientii acum sunt mult mai interesati de masini accesibile si multi dintre cei care preferau inainte sa cumpere automobile second-hand prefera acum masini noi, deoarece acestea sunt mai ieftine la intretinere si dispun de garantie", a subliniat Cambolive.