Evalueserve cauta romani cu doua diplome

Autor: Adrian Seceleanu 02.03.2010

Aproape 50 de romani, dintre care o parte au dubla specializare academica, realizeaza din Cluj analize financiare complexe sau cercetari de piata pentru companii din Europa de Vest sau multinationale, iar evolutia de pana acum a afacerilor ar putea duce la o dublare a numarului de angajati, spun reprezentantii Evalueserve, o multinationala specializata in servicii de externalizare.

"Noi nu ne ocupam de preluarea unor procese simple de business, care se repeta de mii de ori, ci de servicii care presupun un nivel inalt de cunostinte, unde adesea este nevoie de o dubla specializare academica", explica diectorul executiv Marc Vollenweider diferenta intre Evalueserve si companiile care se ocupa de externalizarea proceselor de business (BPO), al caror business a explodat in ultimii ani.

Aproximativ 10.000 de romani s-au angajat in ultimii ani la diviziile de outsourcing ale unor giganti ca Alcatel-Lucent, Genpact, HP, IBM, Oracle sau Wipro. Romanii realizeaza diverse servicii, precum procesare de facturi sau suport IT, pentru firme occidentale.

Daca pentru companiile de mai sus pot lucra si studenti, la Evalueserve deja 40% dintre angajati au dubla specializare, spune Vollenweider. "Spre exemplu, avem oameni care au absolvit economie si statistica aplicata sau banci si finante si management financiar".

Cat castiga un angajat Evalueserve cu doua diplome, in conditiile in care centrele BPO veniturile variaza in jur de 300-400 de euro? Seful companiei nu a dorit sa ofere detalii, precizand doar ca nivelul compensatiilor este "mai ridicat".

Pana acum compania a lucrat doar cu clienti externi, in conditiile in care in Romania serviciile de acest tip nu sunt foarte cunoscute. Vollenweider spune ca un client potential pentru Evalueserve Romania ar fi operatorii telecom sau bancile. "Spre exemplu, am putea analiza pentru banci sau operatorii telecom baza de clienti - respectiv numarul celor care renunta la servicii, al clientilor noi, potentialul de a le vinde noi produse utilizatorilor existenti".

Oficialii Evalueserve, care mai detin centre de cercetare in China, India si Chile, spun ca principalele motive pentru alegerea Romaniei au fost nivelul de cunostinte ridicat, faptul ca romanii cunosc multe limbi straine si nivelul scazut al salariilor. "Daca economia nu intra iar in recesiune, am putea tripla numarul de angajati din Cluj in trei ani", spune Vollenweider.

Evalueserve a fost fondata in decembrie 2000 de Marc Vollenweider - pe atunci seful unui centru de cercetare offshore din India al companiei de consultanta McKinsey si de Alok Aggarwal - seful unui centru de cercetare al IBM din Delhi.

Competence Call Center: Angajam inca 200 de oameni in Bucuresti

Compania Competence Call Center, un furnizor de servicii de suport care lucreaza pentru companii precum Petrom sau Ryanair, si-a extins spatiul de birouri inchiriat in Bucuresti astfel ca va angaja in perioada urmatoare inca 200 de oameni, potrivit estimarilor oficialilor firmei. "Datorita evolutiei pozitive in anul 2009, Competence Call Center Romania isi dubleaza suprafata la inceputul anului 2010, oferind noi locuri de munca pentru aproximativ 200 de colaboratori. La ora actuala avem 150 de colaboratori", au precizat reprezentantii companiei. "CCC Bucuresti inregistreaza o dezvoltare extrem de rapida si o crestere enorma. La abia trei ani de la infiintare extindem birourile, dubland locurile de munca", a declarat Heiner Witte, directorul CCC. Extinderea numarului de angajati vine pe fondul castigarii unui contract cu "o platforma internationala online", au spus oficialii firmei. Infiintata in 2007, CCC Bucuresti ofera servicii in noua limbi straine. Marile companii implicate in serviciile de externalizare s-au numarat printre cei mai activi angajatori de pe piata in prima parte a acestui an. Spre exemplu, Hewlett Packard, una dintre cele mai mari companii IT din lume, a anuntat luna trecuta ca are in plan sa angajeze in acest an inca aproximativ 600 de romani la centrele sale de servicii din Romania. HP "are ca obiectiv major cresterea numarului de angajati cu 30% pana la sfarsitul anului. Dimensiunea si complexitatea activitatilor derulate in cadrul centrului GeBOC determina un flux dinamic din punctul de vedere al angajarilor. In prezent, centrul de servicii concentreaza eforturile a peste 2.000 de angajati, cu inalte competente in zona de limbi straine, oferind suport atat pentru celelalte divizii din cadrul HP, cat si pentru partenerii acestora", au precizat reprezentantii HP. Adrian Seceleanu