Zapp inchide 20 de magazine din 27, dar revine cu oferta de servicii in reteaua Germanos

Autor: Adrian Stefan Seceleanu 04.03.2010

Telemobil (Zapp), operator de telefonie mobila achizitionat anul trecut de grupul elen Cosmote, a redus in ultimele patru luni de la 27 la 7 numarul de magazine proprii din tara, potrivit datelor de pe pagina web a companiei.

Si reteaua de magazine a partenerilor Zapp s-a redus de la 110 la 57, astfel ca la patru luni de la momentul in care grupul Cosmote a avut oficial OK-ul de la Consiliul Concurentei sa intre in companie reteaua de retail construita de Telemobil s-a redus la jumatate (de la 137 la 64 de unitati).

Inchiderea celor 20 de magazine ale Zapp a dus la reducerea personalului cu cateva zeci de angajati, cel mai probabil ca parte a programului de plecari voluntare lansat luna trecuta de operator, si care viza un numar de pana la 350 de persoane. Reprezentantii Telemobil nu au oferit detalii privind acest subiect.

Zapp avea o retea extrem de fragmentata si complexa de parteneri la nivel national, formata din zeci de companii separate, in contextul in care jucatorii mari din retailul GSM (Euro GSM, Fonomat, Internity) aveau deja acorduri exclusive cu Orange sau Cosmote. In plus, cateva retele medii de retail GSM au fost cumparate de Vodafone. Astfel, putine erau cazurile in care un partener al Zapp avea mai mult de 3 magazine sau era prezent in mai multe localitati.

Reducerea, sau - dupa cum o numesc reprezentantii Telemobil - "optimizarea retelei de retail a Zapp, nu este o surpriza, avand in vedere ca grupul Cosmote detine din 2006 Germanos, cel mai mare retailer de telecom si tehnologie local, cu peste 250 de magazine in intreaga tara. Practic, Cosmote a cumparat Zapp pentru licenta 3G si retelele de comunicatii mobile in tehnologie UMTS si CDMA si pozitia buna pe segmentul business, nu pentru a mentine o retea de retail complexa si, probabil, ineficienta in raport cu Germanos.

De altfel, Telemobil - care acum este condus de managerii Cosmote - a anuntat ca produsele si serviciile sale sunt disponibile in intreaga retea de magazine Germanos. "Zapp anunta extinderea si optimizarea retelei sale de retail. Produsele si serviciile Zapp, atat pentru clientii de business, cat si pentru utilizatorii individuali, sunt de acum disponibile si in reteaua de magazine Germanos la nivel national", au precizat pentru ZF reprezentantii Zapp. Astfel, clientii Zapp pot plati la Germanos facturile sau isi pot reinnoi abonamentele si solicita, in unele unitati, service pentru echipamente.

Telemobil, primul operator de telefonie mobila din Romania, nu este la prima colaborare cu Germanos. Retailerul elen a introdus pentru prima oara in oferta serviciile Zapp in septembrie 2004, intr-o perioada in care compania era partener si pentru Connex (Vodafone). Dupa ce Cosmote a preluat la nivel regional Germanos, in 2006, Vodafone si Zapp au rupt contractele de colaborare.

Restructurarea retelei de retail mostenite de la Zapp si introducerea Zapp in reteaua Germanos sunt momentan unele dintre putinele detalii publice ale eforturilor pe care grupul Cosmote le face pentru integrarea si absorbtia rapida a Zapp. Cosmote a lansat si un program de retentie pentru cei aproape 400.000 de utilizatori ai Zapp, potrivit unor declaratii ale oficialilor Cosmote la o intalnire cu investitorii, insa compania nu a dorit sa ofere detalii.