Cum a ajuns Duster sa fie lansat la Geneva alaturi de cele mai scumpe masini din lume

Autor: Bogdan Alecu 05.03.2010

Salonul Auto de la Geneva este unul dintre putinele evenimente europene din industrie la care sunt prezente aproape toate marcile exclusiviste din lume, al caror pret porneste de la 500.000 de euro.

Prin lansarea lui Duster, Dacia a dovedit la Geneva ca este o marca auto independenta de Renault, cu o gama proprie si un stand care sa-i reflecte statutul de marca auto europeana. Astfel, langa standul lui Duster nu mai era Renault, ci Saab, Opel sau Chevrolet, care prezentau modelele electrice Volt si Ampera sau Corvette, Cadillac si Maserati. Astfel, in hala unde era amplasata Dacia erau prezenti cei de la GM, Skoda, Audi, dar si Ferrari, Maserati, Spyker, Lamborghini sau Bentley. Spre deosebire de Paris, unde domina francezii, sau Frankfurt, unde cele mai mari standuri apartin marcilor germane, Geneva este considerat un "teren neutru" amplasat in centrul Europei, unde toate marcile sunt "egale".

Cu toate ca in cadrul Salonului mai erau prezente si marci low-cost precum Tata sau Byd, producatori de masini electrice ieftine si care il au ca actionar pe Warren Buffet, premiera lui Duster a atras la fel de multi jurnalisti ca la o conferinta Mercedes-Benz sau Audi, care au apelat la "trucuri" de marketing prin prezenta in stand a unor vedete.

Michael Schumacher, pilotul echipei Mercedes-Benz, care a prezentat noul SLS, in timp ce Justin Timberlake a venit la conferinta de presa a Audi.

Modele Eco - unul dintre ele "made in" Craiova

Cele mai importante lansari din cadrul Salonului Auto de la Geneva, in afara de Duster, au fost reprezentate de automobilele hibride sau cu propulsie hibrida. Aproape toti constructorii auto prezenti la salon au prezentat cel putin un model "eco". Si daca nu era electric sau hibrid, era pe GPL sau care beneficia de tehnologii precum sistem Start/ Stop pentru motor sau aerodinamica imbunatatita.

Ford odata cu lansarea celei de-a treia generatii a lui Focus, modelul compact al constructorului american, care va fi comercializat atat in Europa, cat si in Statele Unite, a anuntat lansarea motoarelor EcoBoost, gama din care va face parte si propulsorul fabricat la uzina de la Craiova. Primul model care va fi echipat cu un astfel de motor va fi Mondeo, urmat de alte versiuni.

BMW a anuntat odata cu premierele prezente in stand o "democratizare" a tehnologiilor de reducere a emisiilor. Spre exemplu, daca sistemele de propulsie alternative la finele anilor '90 au fost intai lansate pe modele de top, asa cum a procedat BMW cu Seria 7 Hydrogen, acum s-au reorientat catre modelele "de volum".

Spre exemplu, BMW Group a lansat in urma cu doi ani modelul MINI E electric, pe care l-a oferit in sistem leasing companiilor. Acesta a fost primul pas din "Project i", proiectul BMW Group de a construi masini electrice pentru traficul din marile aglomeratii urbane. "Project i" va reprezenta un subbrand al BMW, asa cum sunt modelele supersport din seria "M".

Una din zece masini va avea motor electric in 2020

Primele automobile, reunite sub conceptul Megacity Vehicle, este de asteptat sa fie lansate pe piata pana la finele anului 2015. Surse din piata sustin insa ca putem vedea primele modele in productie de serie inca din 2013.

Potrivit oficialilor BMW, constructorul german estimeaza ca pana in 2020 procentul de automobile cu motoare electrice va fi intre 10 si 15%.

Sub acest concept, se asteapta a fi lansate automobile de clasa mica, sau chiar un vehicul pe doua roti.

Ca pas urmator in aceasta directie, in cadrul Salonului Auto de la Geneva a fost lansat BMW Concept Active E. Acest model imprumuta caroseria de la Seria 1 Coupe si dispune de un set de acumulatori Li-Ion, adica acelasi tip de baterie prezent in telefoanele mobile, care au permis realizarea unui automobil cu patru locuri plus portbagaj, cu o autonomie de 160 km.