LaborMed: Polonia ne salveaza cash-ul

Autor: Ioana David 04.03.2010

Producatorul de medicamente LaborMed, detinut de fondul de investitii Advent International, estimeaza in acest an vanzari de aproximativ 8 mil. euro pe piata poloneza, principala piata externa a companiei. Producatorul a intrat in Polonia anul trecut odata cu achizitia brandurilor companiei Ozone, care avea o prezenta regionala.

"Este un climat mult mai stabil, o piata mare si avem multe produse in curs de inregistrare aici. Principalul avantaj este de cash. Avem termene de plata mult mai avantajoase comparativ cu Romania, unde situatia este catastrofica", a spus Stephen Stead, CEO al LaborMed.

Polonia va genera in acest fel circa 11% din cifra de afaceri totala a companiei estimata in 2010 la circa 70 mil. euro. In total, exporturile LaborMed vor ajunge in acest an la 15% din cifra de afaceri fata de 6% in 2009. Compania mai are activitati si in Bulgaria, Ungaria, Cehia si Slovacia.

In urmatorii doi-trei ani prezenta internationala a companiei va genera minimum 25 mil. euro. Advent a cumparat LaborMed in 2008 in urma unei tranzactii de peste 120 mil. euro.