Pestele mic inghite pe cel mare: Tabco-Campofrio a fuzionat cu Caroli Foods intr-o firma noua in care Caroli detine pachetul majoritar
Producatorul de mezeluri Caroli Foods, afacerea familiei libaneze El Shol care a rulat in 2008 o cifra de afaceri de 69 mil. euro, a incheiat recent un joint venture cu Campofrio Foods Group, proprietarul producatorului local de mezeluri Tabco-Campofrio.
Surpriza consta in faptul ca cele doua companii au infiintat
impreuna o companie noua, al carui nume va fi Caroli Foods Group,
din care Caroli Foods va detine pachetul majoritar de actiuni, de
51%, iar Campofrio 49% din titluri. In conditiile in care
Tabco-Campofrio este controlat de gigantii Campofrio si Smithfield,
mediul de business astepta o achizitie din partea producatorului
din Tulcea, si nu predarea controlului catre un alt jucator.
Fiecare din cele doua companii au insa posibilitatea de a
achizitiona in timp pachetul integral de actiuni al acestei
companii, potrivit surselor din industrie. Caroli Foods va prelua
atat activitatea noii firme cat si controlul asupra unitatii de
productie detinuta de Tabco-Campofrio la Tulcea, brandul Campofrio
urmand a fi produs in continuare.
Grupul Caroli Foods, format in principal din companiile Caroli Prod
2000 SRL, Caroli Foods Group SRL, Caroli Brands SRL si Maestro
Industries SRL, in care lucreaza 1.300 de persoane, detine pe plan
local doua fabrici la Pitesti in care sunt produse marcile Gourmet,
Caroli, Maestro, Sissi (franciza) si Primo Familia. Tabco-Campofrio
controleaza o singura capacitate de productie la Tulcea, in care a
investit anul trecut doua milioane de euro, cu sase luni inainte ca
avizul de functionare al fabricii sa expire. Filiala locala a
grupului spaniol Campofrio si a gigantului american Smithfield a
rulat in 2008 afaceri de 32,5 mil. euro, in scadere cu 9,4% fata de
rezultatul obtinut in anul precedent. Pentru finalul anului 2009,
reprezentantii Tabco-Campofrio estimau o stagnare a cifrei de
afaceri.