Pestele mic inghite pe cel mare: Tabco-Campofrio a fuzionat cu Caroli Foods intr-o firma noua in care Caroli detine pachetul majoritar

Autor: Diana Tudor Stoica 05.03.2010

Producatorul de mezeluri Caroli Foods, afacerea familiei libaneze El Shol care a rulat in 2008 o cifra de afaceri de 69 mil. euro, a incheiat recent un joint venture cu Campofrio Foods Group, proprietarul producatorului local de mezeluri Tabco-Campofrio.

Surpriza consta in faptul ca cele doua companii au infiintat impreuna o companie noua, al carui nume va fi Caroli Foods Group, din care Caroli Foods va detine pachetul majoritar de actiuni, de 51%, iar Campofrio 49% din titluri. In conditiile in care Tabco-Campofrio este controlat de gigantii Campofrio si Smithfield, mediul de business astepta o achizitie din partea producatorului din Tulcea, si nu predarea controlului catre un alt jucator.

Fiecare din cele doua companii au insa posibilitatea de a achizitiona in timp pachetul integral de actiuni al acestei companii, potrivit surselor din industrie. Caroli Foods va prelua atat activitatea noii firme cat si controlul asupra unitatii de productie detinuta de Tabco-Campofrio la Tulcea, brandul Campofrio urmand a fi produs in continuare.

Grupul Caroli Foods, format in principal din companiile Caroli Prod 2000 SRL, Caroli Foods Group SRL, Caroli Brands SRL si Maestro Industries SRL, in care lucreaza 1.300 de persoane, detine pe plan local doua fabrici la Pitesti in care sunt produse marcile Gourmet, Caroli, Maestro, Sissi (franciza) si Primo Familia. Tabco-Campofrio controleaza o singura capacitate de productie la Tulcea, in care a investit anul trecut doua milioane de euro, cu sase luni inainte ca avizul de functionare al fabricii sa expire. Filiala locala a grupului spaniol Campofrio si a gigantului american Smithfield a rulat in 2008 afaceri de 32,5 mil. euro, in scadere cu 9,4% fata de rezultatul obtinut in anul precedent. Pentru finalul anului 2009, reprezentantii Tabco-Campofrio estimau o stagnare a cifrei de afaceri.