Credibilitatea noastra in fata romanilor a crescut dupa ce am inceput productia la Craiova, spune seful pe vanzari al Ford Europa

Autor: Bogdan Alecu 10.03.2010

De la o cota de piata de 3% in 2005, marca americana a ajuns in ianuarie sa detina 11% din piata auto locala.



Seful pe vanzari al Ford Europa se asteapta ca Romania sa revina la cresteri de pana la 25% in auto in urmatorii trei ani, pe masura ce efectele crizei vor disparea, iar finantarea isi va reveni.

"Pietele Europei de Est si Rusiei sunt in continuare foarte importante. Iar Romania face parte din acest grup de piete. Acestea vor inregistra cresteri mai mari decat tarile vest-europene. Dupa ce vor inceta scaderile, vom vedea din nou cresteri intre 15 si 25%, asa cum am mai vazut. Vanzarile isi vor reveni, dar in momentul de fata nu pot spune daca intr-un an, doi sau trei", a subliniat Ingvar Sviggum.

Finantarea va fi in continuare foarte importanta pentru pietele est-europene. "Pe masura ce piata se maturizeaza, vom vedea ca vor aparea tot mai multe posibilitati de achizitie a unei masini. Acest lucru se intampla in Europa de Vest si se va intampla si in Europa de Est."

Viitoarele achizitii, dictate de un consum cat mai bun

In Germania, cresterea de peste 20% de anul trecut s-a datorat programului de casare, dar toti clientii care au cumparat prin acest program sunt clienti "de buget". "De aceea am vazut cresteri la modele precum Fiesta, dar scaderi importante la marcile premium. Toata cresterea a fost in segmentul masinilor de clasa mica", a spus Sviggum. De acum inainte clientii vor cauta sa achizitioneze automobile cu un consum cat mai bun, cu emisii scazute de dioxid de carbon.

Anul trecut cele mai mari vanzari ale Ford la nivel european au fost catre clienti persoane fizice, tendinta care s-ar putea schimba in acest an in favoarea companiilor care in 2009 au amanat reinnoirea flotei, fiind mult mai atente la bugetele de achizitii pe care le-au avut la dispozitie.

"Multe firme si-au amanat anul trecut achizitiile din cauza situatiei economice, dar anul acesta vor achizitiona automobile in vederea innoirii flotei. Vom vedea astfel o revenire in segmentul mediu si compact, vizat in special de firme", a spus Ingvar Sviggum. In acelasi timp, datorita crizei, companiile vor lua in calcul factorul economic atunci cand este vorba de achizitii de masini, in special la segment si specificatii.

Daca creste cota de piata, se extinde si reteaua de dealeri

De la 1 august noua Companie Nationala de Vanzari va prelua de la Romcar, parte a Tiriac Holdings, activitatea de import si distributie a marcii Ford pe piata locala. Odata cu demararea productiei noului model de clasa mica, constructorul american se asteapta la o majorare semnificativa a cotei pe piata locala.

"Noi dorim sa facem din noul importator un exemplu pentru celelalte companii de vanzari din Europa. Dorim sa atragem cei mai multi dealeri si vom continua sa colaboram cu Tiriac, in conditiile in care este cel mai mare dealer al Ford. Reteaua de dealeri se va extinde pe masura ce va creste si cota de piata", a spus Ingvar Sviggum, vicepresedinte Ford Europa, responsabil de vanzari.

La nivelul lunilor decembrie si ianuarie, Ford a fost cea de-a doua cel mai bine vanduta marca pe piata locala dupa Dacia, potrivit statisticilor pietei auto locale. La nivelul lunii ianuarie, cota de piata a Ford a urcat la peste 11%, fiind cel mai inalt nivel detinut de constructorul american in ultimii ani.

"Ca un constructor local vom avea mai multa credibilitate in fata clientilor. In Romania ne-am propus in continuare sa ne crestem cota de piata. Vom avea o cota de peste 7% in 2010", a subliniat Sviggum.

Spre comparatie, dupa 1995 Daewoo era pe piata locala cea de-a doua cel mai bine vanduta marca dupa Dacia, datorita uzinei de la Craiova. Constructorul coreean a detinut locul 2 pana in 2005, cand a fost depasit de Renault.

La fel ca Romcar, Compania de Vanzari va functiona ca un importator care va vinde catre dealeri masini si piese de schimb. Cei mai multi dealeri ai Ford sunt in acest moment controlati de Ion Tiriac prin intermediul TiriacAuto, opt dintre cei 38 de concesionari fiind controlati de omul de afaceri roman.

"In acelasi timp, avem multi dealeri buni care sunt independenti la nivelul retelei nationale. Pe masura ce Ford isi va majora cota de piata, numarul dealerilor va creste. Va trebui sa intarim sistemul de distributie", a declarat vicepresedintele Ford.

Ford a inceput in 2009 productia la uzina de la Craiova, dar intr-o cadenta extrem de redusa, urmand ca in cursul acestui an pe liniile de fabricatie sa intre un nou model cu un motor ecobust, cu emisii mai scazute de noxe si eficient din punctul de vedere al consumului de combustibil.