CARTEA DE ECONOMIE/ Managementul si marketingul in era turbulentelor

Autor: Ziarul de Duminica 16.03.2010
Philip Kotler, John A. Caslione
Chaotics
Managementul si marketingul in era turbulentelor
Editura Publica
Cuvântul chaotics nu apare (deocamdata) in niciun dictionar al limbii engleze, dar e un concept care va circula in aproximativ 30 de tari din lumea intreaga. S-ar putea traduce ca "haoticism" - un nou si necesar instrument de management si marketing ce defineste cadrul strategic necesar supravietuirii unei crize economice. Autorii acestei carti ne asigura insa ca aceste vremuri tulburi nu reprezinta o abatere de la normal, ci noul chip al normalitatii. Sistemul Chaotics™ are ca scop minimizarea vulnerabilitatii si fructificarea oportunitatilor pentru realizarea unui salt gigantic in fata competitorilor, dintre care cei mai multi continua sa se agate de aceleasi tactici panicarde: reduceri generale la toate categoriile de personal, reduceri enorme de pret si diminuarea nemiloasa a investitiilor in marketing, in promovarea marcilor si in dezvoltarea de produse noi.
Sistemul descris aici va ajuta sa va regânditi in totalitate modul de-a face management si marketing in timpul unei recesiuni, ca si in timpul altor stari de turbulenta:
Oportuna, practica si convingatoare, Chaotics™ este un ghid indispensabil pentru liderii si managerii care se straduiesc sa supravietuiasca furtunilor economice din ziua de azi si sa prospere prin inevitabila turbulenta a zilei de mâine.
"Practica managementului are la fel de multa nevoie sa-si recalibreze instrumentele de lucru ca si economia si sistemul nostru financiar in general. Chaotics este un start extraordinar in procesul de recalibrare - mai ales prin accentul pus pe cladirea rezilientei in organizatii. Phil Kotler ne poate da forta de a ne ridica de la pamânt atunci când avem cea mai mare nevoie!" (Tom Peters, coautor In "Search of Excellence"). "Companiile au nevoie de un sistem Chaotics™ pentru a face fata incertitudinii. Noi vom descrie un asemenea sistem si-l vom ilustra cu exemplul firmelor care au cazut victime haosului rezultat din turbulenta, dar si al acelor firme care au exploatat haosul in propriul avantaj. Noi speram ca sistemul Chaotics va va ajuta sa va conduceti compania in asa fel incât sa evolueze, sa fie performanta si sa prospere in noua era in care tocmai am patruns: era turbulentelor" (Philip Kotler si John A. Caslione). "O carte fara precedent pentru vremuri fara precedent. Ar trebui sa fie lectura obligatorie pentru toti managerii din lumea haotica de azi" (Marshall Goldsmith, autor "What Got You Here Won't Get You There" si "Succession: Are You Ready?").
"Momentul pe care si l-au ales Kotler si Caslione este pur si simplu perfect. Chaotics™ pune in lumina, cu o limpezime uluitoare, idei esentiale despre noua normalitate a turbulentei si incertitudinii - pe care majoritatea firmelor nu sunt bine echipate sa le infrunte. Chaotics™ este un excelent manual de strategie pentru manageri si pentru organizatiile lor, ajutându-i sa gestioneze si sa depaseasca toate crizele, acum si pe viitor, in era turbulentelor" (Ferdinando "Nani" Falco Beccalli, presedinte si director general, GE International).
Philip Kotler este considerat creatorul marketingului modern. Preda la Kellogg School of Management din cadrul Northwestern University, fiind titularul catedrei de marketing international S.C. Johnson. A obtinut titlul de Master la University of Chicago, iar doctoratul la MIT, ambele in economie. A avut activitate postdoctorala in matematica la Harvard University si in stiintele comportamentului la University of Chicago. IBM, Bank of America, Merck, Ford, General Electric, Honeywell si multe alte companii au apelat la el pentru consultanta. De-a lungul timpului a primit douasprezece titluri de doctor honoris causa, din partea unor universitati de renume din toata lumea. E prima personalitate aleasa de American Marketing Association drept Lider in Gândirea de Marketing, iar in topul Thinkers50 din 2009 ocupa pozitia a noua. Cartile lui, in care abordeaza teme precum marketingul strategic, electronic sau social, dar si marketingul locurilor, al ideilor si celebritatilor, au schimbat fata economiei.

John A. Caslione este expert in problematica economiei mondiale. A pus in practica strategii de afaceri in 88 de tari din toata lumea. Este consilier al unor firme care opereaza pe piete mari si mijlocii, printre care ExxonMobil, GE, Hewlett-Packard, Johnson&Johnson, IBM si Philips NV. Conferintele lui despre economia globala, marketingul global si dezvoltarea afacerilor globale sunt foarte bine cotate. E autorul a patru carti despre globalizare si despre strategii globale de afaceri. Si-a obtinut titlul de MBA la University of New York si are un doctorat in stiinte juridice de la Chicago-Kent College of Law. Este membru fondator al primului club Rotary International cu membri anglofoni de la Frankfurt, Germania, infiintat in anul 2006.