CARTEA DE ECONOMIE/ Managementul si marketingul in era turbulentelor
Autor:
Ziarul de Duminica
16.03.2010
Philip Kotler, John A.
Caslione
Chaotics
Managementul si marketingul
in era turbulentelor
Editura Publica
Cuvântul chaotics nu
apare (deocamdata) in niciun dictionar al limbii engleze, dar e un
concept care va circula in aproximativ 30 de tari din lumea
intreaga. S-ar putea traduce ca "haoticism" - un nou si necesar
instrument de management si marketing ce defineste cadrul strategic
necesar supravietuirii unei crize economice.
Autorii acestei carti
ne asigura insa ca aceste vremuri tulburi nu reprezinta o abatere
de la normal, ci noul chip al normalitatii. Sistemul Chaotics™ are
ca scop minimizarea vulnerabilitatii si fructificarea
oportunitatilor pentru realizarea unui salt gigantic in fata
competitorilor, dintre care cei mai multi continua sa se agate de
aceleasi tactici panicarde: reduceri generale la toate categoriile
de personal, reduceri enorme de pret si diminuarea nemiloasa a
investitiilor in marketing, in promovarea marcilor si in
dezvoltarea de produse noi.
Sistemul descris aici va ajuta sa va regânditi in totalitate modul de-a face management si marketing in timpul unei recesiuni, ca si in timpul altor stari de turbulenta:
Sistemul descris aici va ajuta sa va regânditi in totalitate modul de-a face management si marketing in timpul unei recesiuni, ca si in timpul altor stari de turbulenta:
- Cum sa dezvoltati sisteme de avertizare timpurie.
- Cum sa construiti scenarii detaliate si strategii de raspuns.
- Cum sa reduceti costurile si sa imbunatatiti eficienta in departamentele-cheie.
- Cum sa va pastrati cota de piata.
Oportuna, practica si
convingatoare, Chaotics™ este un ghid indispensabil pentru liderii
si managerii care se straduiesc sa supravietuiasca furtunilor
economice din ziua de azi si sa prospere prin inevitabila
turbulenta a zilei de mâine.
"Practica managementului are la
fel de multa nevoie sa-si recalibreze instrumentele de lucru ca si
economia si sistemul nostru financiar in general. Chaotics este un
start extraordinar in procesul de recalibrare - mai ales prin
accentul pus pe cladirea rezilientei in organizatii. Phil Kotler ne
poate da forta de a ne ridica de la pamânt atunci când avem cea mai
mare nevoie!" (Tom Peters, coautor In "Search of Excellence").
"Companiile au nevoie de un sistem Chaotics™ pentru a face fata
incertitudinii. Noi vom descrie un asemenea sistem si-l vom ilustra
cu exemplul firmelor care au cazut victime haosului rezultat din
turbulenta, dar si al acelor firme care au exploatat haosul in
propriul avantaj. Noi speram ca sistemul Chaotics va va ajuta sa va
conduceti compania in asa fel incât sa evolueze, sa fie performanta
si sa prospere in noua era in care tocmai am patruns: era
turbulentelor" (Philip Kotler si John A. Caslione). "O carte fara
precedent pentru vremuri fara precedent. Ar trebui sa fie lectura
obligatorie pentru toti managerii din lumea haotica de azi"
(Marshall Goldsmith, autor "What Got You Here Won't Get You There"
si "Succession: Are You Ready?").
"Momentul pe care si l-au ales
Kotler si Caslione este pur si simplu perfect. Chaotics™ pune in
lumina, cu o limpezime uluitoare, idei esentiale despre noua
normalitate a turbulentei si incertitudinii - pe care majoritatea
firmelor nu sunt bine echipate sa le infrunte. Chaotics™ este un
excelent manual de strategie pentru manageri si pentru
organizatiile lor, ajutându-i sa gestioneze si sa depaseasca toate
crizele, acum si pe viitor, in era turbulentelor" (Ferdinando
"Nani" Falco Beccalli, presedinte si director general, GE
International).
Philip Kotler este
considerat creatorul marketingului modern. Preda la Kellogg School
of Management din cadrul Northwestern University, fiind titularul
catedrei de marketing international S.C. Johnson. A obtinut titlul
de Master la University of Chicago, iar doctoratul la MIT, ambele
in economie. A avut activitate postdoctorala in matematica la
Harvard University si in stiintele comportamentului la University
of Chicago. IBM, Bank of America, Merck, Ford, General Electric,
Honeywell si multe alte companii au apelat la el pentru
consultanta. De-a lungul timpului a primit douasprezece titluri de
doctor honoris causa, din partea unor universitati de renume din
toata lumea. E prima personalitate aleasa de American Marketing
Association drept Lider in Gândirea de Marketing, iar in topul
Thinkers50 din 2009 ocupa pozitia a noua. Cartile lui, in care
abordeaza teme precum marketingul strategic, electronic sau social,
dar si marketingul locurilor, al ideilor si celebritatilor, au
schimbat fata economiei.
John A. Caslione este expert in problematica economiei mondiale. A pus in practica strategii de afaceri in 88 de tari din toata lumea. Este consilier al unor firme care opereaza pe piete mari si mijlocii, printre care ExxonMobil, GE, Hewlett-Packard, Johnson&Johnson, IBM si Philips NV. Conferintele lui despre economia globala, marketingul global si dezvoltarea afacerilor globale sunt foarte bine cotate. E autorul a patru carti despre globalizare si despre strategii globale de afaceri. Si-a obtinut titlul de MBA la University of New York si are un doctorat in stiinte juridice de la Chicago-Kent College of Law. Este membru fondator al primului club Rotary International cu membri anglofoni de la Frankfurt, Germania, infiintat in anul 2006.