Grecii de la Sephora au doua milioane de euro pentru patru magazine de cosmetice

Autor: Cristina Stoian 17.03.2010

Sephora Marinopoulos, compania greaca care detine si opereaza la nivel local lantul de magazine de cosmetice multibrand Sephora, va deschide anul acesta inca patru magazine, urmand sa ajunga la 23 de unitati, in urma unor investitii de aproape doua milioane de euro.

"Dupa magazinul din Sun Plaza, vom mai deschide la sfarsitul lui martie o unitate in Arad. Pana la finalul anului mai avem programate inca doua-trei unitati, dar dezvoltarea retelei Sephora depinde foarte mult de factorii externi, daca nu se mai amana proiecte anuntate cu care am semnat deja", a declarat pentru ZF Cristina Marin, brand manager al Sephora.

Investitia medie intr-un magazin Sephora, care se intinde pe o suprafata de 250 de metri patrati, ajunge la circa 450.000 de euro, ceea ce inseamna ca pentru 2010 compania si-a bugetat investitii de aproximativ doua milioane de euro.

Compania a rulat in 2008 afaceri de 23,6 milioane de euro (86,9 mil. lei), in crestere cu 35% fata de anul anterior, cand a atins un nivel al cifrei de afaceri de 17,4 milioane de euro (58,1 mil. lei). Tot la nivelul acelui an, profitul a ajuns la doua milioane de euro (7,6 mil. lei), fata de 1,9 milioane de euro (6,5 mil. lei) in 2007.

Anul trecut, compania a deschis doar trei unitati, toate in centre comerciale din Capitala, in Grand Arena, in Miliatri si in AFI Palace Cotroceni.

"In 2009 am fost nevoiti sa reducem numarul de magazine planificate pentru deschidere, intrucat multe proiecte s-au amanat sau chiar anulat", spune Marin, care asigura ca situatia dificila din Grecia nu afecteaza in niciun fel planurile Sephora Marinopoulos Romania, care "se pliaza pe profilul pietei locale".

Compania, care si-a axat extinderea in ultimii ani pe centrele comerciale, din lipsa unor spatii stradale adecvate, realizeaza peste 50% din vanzari din produsele de parfumerie.

Compania are circa 250 de angajati, iar pentru cele patru magazine ar mai putea angaja aproximativ 40 de persoane.

Cu cine se bate Sephora

Pe piata cosmeticelor premium din Romania, Sephora, principala retea europeana de distributie a produselor de infrumusetare, formata in urma asocierii grupului elen Marinopoulos cu Sephora, o divizie a LVMH (Louis Vuitton-Moët & Chandon-Henessy), concureaza cu magazinele Ina Center, dar si cu parfumeriile de lux Madison si Beautik Haute Parfumerie.