Exclusiv online: Cautarile de pe net arata cum evolueaza piata muncii

Autor: Andreea Neferu 18.03.2010

Cautarile pe Google si pe retelele de socializare ar putea deveni noua modalitate prin care se va lua pulsul pietei muncii, scrie The Wall Street Journal. Economistii care analizeaza evolutiile de pe aceasta piata, dar care utilizeaza metode conventionale in acest sens, incep sa dea atentie acestui subiect. Un studiu comandat de cotidianul american si realizat de Crimson Hexagon, o firma care construieste algoritmi de cautare a unor fraze cheie cu ajutorul carora se poate aprecia comportamentul internautilor, arata ca numarul persoanelor care posteaza mesaje pe Twitter cu privire la cautarea unui loc de munca a scazut semnificativ in ultimele sase luni. Studiul a selectat mesajele afisate pe reteaua de socializare care cuprindeau propozitii precum "caut in continuare un loc de munca" sau "tocmai ce am avut un interviu". Totodata, Crimson Hexagon a observat un declin in ceea ce priveste numarul persoanelor care se tem ca isi vor pierde job-ul.

Hal Varian, care a parasit catedra de profesor din cadrul Universitatii din California pentru a deveni economist sef pentru Google, a realizat in ultimele doua luni o analiza cu privire la frecventa aparitiei sintagmelor "intrebari la interviuri" sau "cum sa ma imbrac la un interviu" in cautarile internautilor, care indica de obicei accentuarea procesului de angajari. Rezultatele au fost mai mult decat multumitoare, in sensul ca o crestere a numarului de cautari a aratat ca piata muncii incepe sa-si revina incet, dar sigur.

"Consider aceasta metoda de analiza ca pe o incercare de luare a pulsului economiei. Totodata, cred ca informatiile pe care le obtinem astfel au forta de a oferi prognoze credibile", a declarat Varian.