Cum a pierdut RCS&RDS locul doi pe piata TV din Ungaria. Deutsche Telekom prezinta reteta: brand, magazine, oameni de vanzari si "calitate" in call-center

Autor: Adrian Seceleanu 23.03.2010

Deutsche Telekom, cel mai mare grup telecom din Europa, a reusit in a doua parte a anului trecut sa treaca pe locul doi pe piata de servicii TV din Ungaria, invingandu-i pe romanii de la RCS&RDS, potrivit unui anunt facut de nemti in cadrul unei intalniri cu investitorii.

Grupul german a reusit sa-si majoreze puternic anul trecut baza de clienti, ajungand la peste 650.000 de utilizatori pe TV, in timp ce romanii de la RCS&RDS au inchis 2009 cu 560.000 de clienti. Primul loc pe piata de servicii TV din Ungaria este detinut de UPC.

Cum au reusit insa nemtii sa invinga RCS&RDS - unul dintre cei mai agresivi jucatori de pe piata din tara vecina? Guido Kerkhoff, membru in boardul Deutsche Telekom si managerul care raspunde de un an de zile de aceasta regiune, le-a explicat in primul rand cum a crescut pe piata compania creata de oradeanul Zoltan Teszari.

"Ce a adus succesul RCS&RDS in Ungaria? Mai multe lucruri, iar unul dintre ele este faptul ca nu au mult personal, pentru ca tehnicienii se ocupa si de vanzari. Nu au magazine iar call-center-ul lor are o calitate limitata … sa-i spunem asa. Au insa operatiuni agile si sunt profitabili in ciuda ofertelor agresive", le-a explicat investitorilor si bancherilor de investitii Kerkhoff.

Si totusi, spune managerul DT, reteta RCS&RDS are si puncte slabe, care pot fi exploatate. "Dar ce am vazut noi in Ungaria a fost ca forta noastra de vanzari mai mare, numarul mai mare de call-centere si magazine precum si perceptia asupra brandului ne-au ajutat sa vindem mai mult servicii TV catre baza existenta de clienti. Astfel, desi RCS&RDS are oferte foarte agresive de pret am reusit sa trecem pe locul doi anul trecut".