Un proprietar de BMW are trei masini in garaj, unul de Rolls-Royce are opt

Autor: Bogdan Alecu 29.03.2010

Care este diferenta dintre un client BMW si unul al marcii Rolls-Royce? Primul are in medie trei masini in garaj, iar al doilea cel putin opt, spun oficialii constructorului britanic. Atunci cand vine vorba de un dealer Rolls-Royce, importanta este cresterea pietei, iar service-ul trebuie sa fie cat mai aproape de client.



Lansarea noului Ghost de catre Rolls-Royce, o limuzina de 300.000 de euro, cu aproape 50.000 de euro mai ieftina decat Phantom, va determina cresterea vanzarilor constructorului exclusivist si va accelera extinderea retelei de dealeri pe piete emergente precum Romania si China, potrivit lui Friedrich Eichiner, directorul financiar al BMW Group, concernul german care detine marca Rolls-Royce.

"Avand in vedere ca noul Ghost va fi mai accesibil decat Phantom, ne asteptam la un volum mult mai mare de vanzari. Din acest motiv, reteaua Rolls-Royce se va extinde in anii urmatori. Asadar este posibil sa vedem noi dealeri in Bucuresti sau in mai multe orase din China", a declarat Eichiner pentru ZF.

La inceputul acestui an, Automobile Bavaria, cel mai mare dealer BMW de pe piata locala si fostul importator al constructorului german, a anuntat ca a demarat negocierile pentru a deveni service oficial Rolls-Royce pe piata locala, unde deja sunt peste 40 de modele prezente, si ia in calcul posibilitatea de a deveni si dealer oficial al marcii engleze.

"Romania este o piata interesanta pentru noi, pentru ca deja exista multe modele Rolls-Royce. Clientul Rolls-Royce este o persoana care nu traieste intr-o singura tara, ci o persoana care circula mult. Spre exemplu, locuiesc in Bucuresti, dar au biroul la Viena sau in alta parte", a spus Frank Tiemann, director de comunicare al Rolls-Royce pentru Europa si Orientul Mijlociu

Banii trebuie pastrati in companie

Cu toate ca Germania a inregistrat o crestere de peste 20% a vanzarilor de masini in 2009, iar la nivel european piata s-a mentinut la un nivel comparabil cu cel din 2008, "amenintarea" crizei nu a ajuns la final, in opinia directorului financiar al BMW Group.

"Criza economica inca nu s-a terminat. Si daca nu suntem atenti, ne-am putea confrunta cu un al doilea val. Daca ne gandim acum la faptul ca a trecut criza economica, poate fi foarte riscant, asadar trebuie sa fim pregatiti. Spre exemplu, la BMW, ne vom mentine ridicat nivelul de lichiditati si vom incerca sa ne dezvoltam si mai mult divizia de servicii financiare BMW Financial Services", a subliniat Eichiner.

La nivel european cele trei marci premium germane BMW, Audi si Mercedes-Benz au inregistrat scaderi ale vanzarilor cuprinse intre 8 si 14%, in timp ce marcile de lux ale grupului Volkswagen, Bentley, Bugatti si Lamborghini au scazut cu aproape 50%.

"Anul trecut piata premium a fost slaba la nivel mondial. Vedem semne de crestere in decembrie si ianuarie, dar per ansamblu in 2010 nu vedem o revenire completa a vanzarilor de masini premium", a spus Friedrich Eichiner.

1.000 de masini Rolls-Royce vandute in lume anul trecut

Vanzarile Rolls-Royce la nivel mondial au scazut anul trecut cu aproximativ 17%, la 1.002 masini, dintre care 150 reprezinta noul Ghost, limuzina care imprumuta elemente tehnice de la noul BMW Seria 7 si care are un pret de pornire de aproximativ 300.000 de euro.

Atunci cand vinde vorba de autorizarea unui dealership pe o piata noua, se iau in calcul mai multe elemente importante. "Dorim sa gasim intr-o tara cel mai bun partener care exista, pentru a vinde sau a repara un Rolls-Royce si de multe ori luam in calcul si un actual dealer BMW. Daca amandoua aspectele sunt indeplinite, atunci autorizam dealerul", a spus Frank Tiemann.

Un parc auto in crestere reprezinta un motiv tot mai bine intemeiat pentru Rolls-Royce de a cauta un partener. "Asa cum avem un parc in crestere in Romania, cercetam in continuare ideea de a gasi un bun partener pentru Rolls-Royce din punct de vedere al unui service. O decizie concreta in acest sens nu s-a luat inca. Atunci cand o vom lua, vom anunta."

Numarul de oameni bogati este in crestere la nivel mondial, nu numai in Romania. Pe masura ce numarul acestora va continua sa creasca, acest lucru va reprezenta baza pentru un viitor dealer Rolls-Royce pe piata locala.

"Flota" unui proprietar de Rolls-Royce

Daca in medie clientii BMW au trei masini in garaj, clientii Rolls-Royce au o intreaga "flota", potrivit oficialilor companiei, care include cel putin o alta limuzina si un SUV. "In ceea ce priveste clientii Rolls-Royce, acestia au in medie opt-noua masini, asadar daca masina intra in service, nu exista o problema legata de mobilitatea clientului. Aproape toti clientii au in afara de Rolls-Royce si un SUV, un automobil sport si o alta limuzina", a spus Tiemann.

Intre clientii Rolls-Royce nu se poate discuta daca exista sau nu diferente intre tari dezvoltate si economii emergente. Se poate discuta insa de diferente culturale. "Nu putem spune ca pe pietele emergente clientii isi personalizeaza mai mult sau mai putin masinile. Spre exemplu, intalnim un grad ridicat de personalizare a masinii in Marea Britanie, dar si in Rusia", a subliniat Frank Tiemann.

Clientii din Orientul Mijlociu, spre exemplu, sunt foarte spontani - intra intr-un dealer, vad o masina care le place si vor sa o aiba in ziua urmatoare.

"In Europa, avem multi clienti care doresc sa-si personalizeze masina si sa astepte livrarea acesteia sase, sapte sau opt luni."