Grupul farma Roche, avans de 5% al vanzarilor in primul trimestru
Compania farmaceutica Roche Romania estimeaza ca a inregistrat
in primul trimestru al acestui an vanzari de 190 mil. lei (46,3
mil. euro), in crestere cu circa 5% fata de perioada similara a
anului 2009, in linie cu prognoza pentru intregul an 2010.
"Vanzarile Roche in primul trimestru al anului 2009 au fost
substantial mai mari, in lei, decat in primul trimestru al anului
2008, in principal pe fondul cresterii vanzarilor portofoliului de
medicamente oncologice. Pe de alta parte, prima parte a anului 2008
a fost caracterizata de o relativa stagnare a pietei, iar in 2009
leul s-a depreciat puternic comparativ cu 2008", a spus Dan
Zamonea, directorul general al Roche Romania.
Din punctul de vedere al evolutiei vanzarilor, anul 2009 a fost
extrem de bun pentru Roche care a avut o crestere de 30%, peste
avansul de 10% bugetat initial. Evolutia de anul trecut a fost
sustinuta de aria oncologica, aceasta generand circa 40% din
vanzarile totale. La nivelul companiei-mama, grupul elvetian
Hoffmann La Roche, vanzarile oncologice sunt de circa 44-45%.
"Masurile legislative propuse de autoritati in a doua perioada a
anului trecut incep sa fie implementate incepand cu acest an. Ca
urmare, estimarile noastre sunt unele rezervate, ce tin cont de
mediul economic actual si de efectele pe care toate aceste masuri
legislative, claw-back-ul, coplata, cresterea preturilor, le vor
avea asupra pietei farmaceutice", a adaugat Zamonea. In 2009, Roche
a trecut pe locul doi in topul celor mai mari jucatori din piata
farmaceutica dupa un an in care s-a aflat pe prima pozitie,
clasamentul fiind in prezent condus de Sanofi-Aventis. "Conform
studiilor companiilor ce analizeaza piata farmaceutica locala, cota
de piata a Roche Romania in anul 2009 a fost de circa 9%. Cota de
piata si clasarea in topuri nu reprezinta obiective in sine pentru
Roche Romania", a mai spus Zamonea.
Roche Romania si-a bugetat pentru acest an o marja de profit de
3-4%, in conditiile in care anul trecut aceasta s-a situat la 5-6%,
conform informatiilor preliminare prezentate. Compania elvetiana
are in portofoliu primele trei cele mai vandute produse de pe piata
romaneasca, Neorecormon, Pegasys si Avastin, care, potrivit datelor
anterioare prezentate de companie, genereaza venituri de circa 100
de milioane de lei.