Grupul farma Roche, avans de 5% al vanzarilor in primul trimestru

Autor: Ioana David 30.03.2010

Compania farmaceutica Roche Romania estimeaza ca a inregistrat in primul trimestru al acestui an vanzari de 190 mil. lei (46,3 mil. euro), in crestere cu circa 5% fata de perioada similara a anului 2009, in linie cu prognoza pentru intregul an 2010.
"Vanzarile Roche in primul trimestru al anului 2009 au fost substantial mai mari, in lei, decat in primul trimestru al anului 2008, in principal pe fondul cresterii vanzarilor portofoliului de medicamente oncologice. Pe de alta parte, prima parte a anului 2008 a fost caracterizata de o relativa stagnare a pietei, iar in 2009 leul s-a depreciat puternic comparativ cu 2008", a spus Dan Zamonea, directorul general al Roche Romania.
Din punctul de vedere al evolutiei vanzarilor, anul 2009 a fost extrem de bun pentru Roche care a avut o crestere de 30%, peste avansul de 10% bugetat initial. Evolutia de anul trecut a fost sustinuta de aria oncologica, aceasta generand circa 40% din vanzarile totale. La nivelul companiei-mama, grupul elvetian Hoffmann La Roche, vanzarile oncologice sunt de circa 44-45%. "Masurile legislative propuse de autoritati in a doua perioada a anului trecut incep sa fie implementate incepand cu acest an. Ca urmare, estimarile noastre sunt unele rezervate, ce tin cont de mediul economic actual si de efectele pe care toate aceste masuri legislative, claw-back-ul, coplata, cresterea preturilor, le vor avea asupra pietei farmaceutice", a adaugat Zamonea. In 2009, Roche a trecut pe locul doi in topul celor mai mari jucatori din piata farmaceutica dupa un an in care s-a aflat pe prima pozitie, clasamentul fiind in prezent condus de Sanofi-Aventis. "Conform studiilor companiilor ce analizeaza piata farmaceutica locala, cota de piata a Roche Romania in anul 2009 a fost de circa 9%. Cota de piata si clasarea in topuri nu reprezinta obiective in sine pentru Roche Romania", a mai spus Zamonea.
Roche Romania si-a bugetat pentru acest an o marja de profit de 3-4%, in conditiile in care anul trecut aceasta s-a situat la 5-6%, conform informatiilor preliminare prezentate. Compania elvetiana are in portofoliu primele trei cele mai vandute produse de pe piata romaneasca, Neorecormon, Pegasys si Avastin, care, potrivit datelor anterioare prezentate de companie, genereaza venituri de circa 100 de milioane de lei.