Billa accelereaza expansiunea: inca 20 de magazine

Autor: Mihaela Popescu 30.03.2010

Billa, cel mai mare lant de supermarketuri de pe piata, cu 46 de unitati operationale, are planificate 20 de noi deschideri pentru acest an si nu exclude achizitii de magazine. Anul trecut, retailerul a inaugurat 9 magazine.
Compania va investi peste 20 mil. euro si va crea aproximativ 1.000 de locuri de munca in orase precum Carei sau Resita prin finalizarea acestor proiecte, potrivit estimarilor ZF. Acesta este cel mai mare buget de expansiune pe 2010 pe segmentul supermarketurilor, estimat la cateva miliarde de euro si aflat pe un trend descendent in ultimul an din cauza contractiei consumului, potrivit datelor din piata. "Tinta noastra este de a deschide minimum 20 de noi magazine Billa in 2010. Bucurestiul este un punct de interes major pentru noi si suntem in discutii privind potentiale locatii in acest moment", au declarat reprezentantii companiei. Cei mai mari competitori ai germanilor de la Billa sunt Mega Image, Carrefour Express si Interex.
Compania a realizat vanzari de 324 mil. euro in 2008, potrivit celor mai recente raportari, si este detinuta de grupul german Rewe, al doilea mare jucator din comert, cu vanzari de circa 1,5 mld. euro la nivel local. Din acelasi grup fac parte si retelele Selgros si Penny Market.