Exclusiv online: Ce fel de masini second hand poti cumpara cu 1.000 de euro

Autor: Alexandru Anghel 01.04.2010

Mai mult de 550 de oferte pentru automobile cu un pret de pana la 1.000 de euro sunt publicate pe site-ul principalului targ auto din Romania, Autovit.

Automobilele scoase la vanzare de catre proprietarii lor pentru o suma de pana la 1.000 de euro au insa o vechime mai mare de 12 ani si sunt in general modele uzate moral si fizic, a caror revizie generala necesita cel putin o suma egala cu cea cheltuita la achizitie.

Astfel, modele precum un Ford Mondeo din 1996, Opel Astra din 1997, Volkswagen Golf din 1995 si cu un kilometraj ce a depasit de mult timp 100.000 km, pot fi acum achizitionate la jumatate de pret fata de un an in urma.

Preturile au mers in jos cu sute de euro in ultimele 12 - 18 luni deoarece inflatia de automobile relativ noi a pus presiune pe pret iar proprietarii cu masini mai vechi de 10 ani s-au vazut nevoiti sa reduca din suma solicitata.
Este cazul lui Ionut G. care din aprilie 2009 incearca sa vanda un Ford Sierra fabricat in 1992. Dupa 11 luni in care anuntul postat avea un pret de 1.700 de euro, proprietarul l-a redus in luna martie la 1.000 de euro.

"Masina a fost in familie multi ani dar acum avem alte doua automobile. Anul trecut am socotit ca e timpul sa o vindem dar oferta este prea mare acum. Sunt mii de masini, cu vechime de 3-5 ani care au un pret si sub 5.000 de euro asa ca nu mai poti vinde o masina de 18 ani cu 2.000 de euro", a spus Ionut.

Incepand cu primul trimestru al anului trecut in piata auto second hand au intrat multe automobile cumparate in perioada 2004 - 2008 in leasing, automobile care fie au fost recuperate si revandute de firmele de leasing fie au fost scoase la vanzare de bunavoie de catre proprietari.

Astfel, cu 600 - 900 de euro poti achizitiona acum un Opel Corsa din 1994 cu inchidere centralizata, servodirectie si chiar airbag, dar si cu 180.000 km, un Peugeot 106 cu geamuri electrice, Un Ford Mondeo de peste 300.000 de km din 1996 sau chiar o Dacia de 11 ani si 70.000 km.

Reparatiile in cazul acestor automobile pot fi insa costisitoare in cazul defectarii unei componente importante a ansamblului motopropulsor intrucat piesele de schimb sunt de stul de greu de comandat iar majoritatea serviceurile nu dispun de softuri de diagnostica pentru electronica instalata pe automobilele de provenienta straina din urma cu 15 ani. Acestea sunt printre primele automobile importate din tari precum Germania, Franta sau Italia la jumatatea anilor 90, cand industria auto locala nu era inca dezvoltata iar achizitia unui automobil strain se realiza in principal din parcurile auto second hand din alte tari.