Am vazut cum se asambleaza Dacia Duster - GALERIE FOTO

Autor: Dragoş Băltăţeanu - ProMotor 02.04.2010

Dacia si-a deschis portile uzinei de la Mioveni pentru o scurta vizita. Am putut vedea cu ochii nostri cum prinde forma Dacia Duster precum si celelalte modele ale gamei.

Ziua a inceput cu o intalnire matinala la sediul Dacia din cartierul Militari. O ora si ceva mai tarziu era la poarta uzinei din Mioveni. Am intrat in mini orasul Dacia si dupa cateva ture pe strazile intortocheate din interior ne-am oprit langa departamentul de caroserie.

A fost prima data cand am trecut pragul uzinei Dacia. Aveam experienta uzinelor TPCA de la Kolin, Cehia unde se asambleaza tripletii Peugeot 107, Citroen C1 si Toyota Aygo, apoi uzina KIA de la Zilina, Slovacia si Hyundai de la Nosovice, Cehia.

Ma asteptam la un proces tehnic ceva mai invechit dar uzinele Dacia sunt absolut identice cu cele din vest. Ce-i drept, gradul de robotizare este foarte scazut in comparatile cu uzinele din Cehia si Slovacia dar in rest nu sunt diferente majore.

Am vazut cu ochii nostri cum prinde forma noul model Duster. Productia este deja in forta, curtea fiind plina de modele asteptand sa fie incarcate in camioane si trenuri. Majoritatea pleaca la export iar in Romania primii proprietari isi vor primi Duster-ul la inceputul lunii mai.

Nasterea Duster-ului incepe in departamentul de caroserie. Tabla este presata in elementele caroserie care apoi sunt sudate bucata cu bucata pana caroseria prinde forma. Putini roboti in departamentul caroserii, personal am numarat doar vreo doi. Operatiunile sunt facute de operatori umani care manuiesc niste clesti uriasi pentru sudura in puncte. Acestia privesc curiosi catre aparatele noastre de fotografiat dar nu se opresc din procesul de asamblare a caroseriilor.

Am trecut apoi in viteza prin uzina Renault Mecanique Roumanie. Aici se fac cutiile de viteze pentru toate modelele din gama Dacia si nu numai. Aici este adevarata farmacie. Utilajele sunt impecabile iar lazile sunt pline de pinioane si arbori. Noi am vizitat doar una din sectiile uzinei mecanice, mai precis cea unde se fabrica si asambleaza cutiile din familia TL. Doua versiuni ale cutie de viteze TL se produc aici, acest tip de cutie fiind regasit pe multe modele Renault si Nissan.

Ultima oprire a fost in departamentul de montaj. Pe aceeasi linie de asamblare, lunga de peste un kilometru, regasim toata gama de modele Dacia. Duster sta alaturi de Logan si Sandero asteptand sa fie echipat cu toate elementele necesare unui automobil. Nici aici nu sunt multi roboti, exista unul care aplica masticul pentru parbriz, in rest operatorii umani fiind prezenti din nou la datorie.

Imperecherea caroseriei cu motorul si trenul de rulare este cel mai important proces ce are loc pe banda de montaj. Apoi se adauga restul de elemente. Parbriz, scaune, bord, etc. La final se face plinul de lichide si motorul este pornit pentru prima data. Nou-nascut-ul Duster trece apoi printr-o serie de teste. Se regleaza rotile, se verifica trenul de rulare, franele, farurile si daca toate elementele au fost bine montate. Apoi trece prin "cabina de dus" unde este simulata o ploaie puternica. La final caroseria este inspectata sub o lumina puternica. Daca totul este in regula, Duster paraseste departamentul de montaj si isi va astepta cuminte randul la transport in imensa parcare cu 10.000 de locuri din zona de logistica Dacia.