Cum s-a mentinut pe profit un dealer BMW, desi admite ca a vandut cateva masini in pierdere

Autor: Bogdan Alecu 05.04.2010

Adrian Prodanel, seful Motor AG, dealerul BMW din Pitesti, considera ca pretul terenurilor din Capitala nu a ajuns inca la cel mai scazut nivel, inceputul acestui an fiind perioada in care investitiile sunt din ce in ce mai atractive.

Compania din Pitesti urmareste evolutia pretului terenurilor din Capitala pentru ca ia in calcul deschiderea unui centru de vanzari in Bucuresti, in urma unei investitii estimate intre 8 si 10 mil. euro.

Timingul este foarte important atunci cand vine vorba de o investitie. Cu toate ca preturile terenurilor din Capitala s-au redus in medie cu peste 50% in 2009 mai este loc de scadere, spune seful celui mai mare centru BMW de pe piata locala care nu face parte din Automobile Bavaria, fostul importator al marcii.

Pe piata locala doar doi dealeri din totalul de 15 nu fac parte din grupul condus de omul de afaceri Michael Schmidt. Dealerul Motor AG a fost inaugurat in luna noiembrie din 2008, perioada in care pe piata locala efectele crizei incepeau sa fie resimtite, ceea ce a determinat scaderi de pana la 60% a vanzarilor de masini. Spre comparatie, la nivelul anului trecut, per total vanzarile BMW pe piata locala au inregistrat un declin de 53% al vanzarilor, la 1.138 de masini.

Investitia initiala in cadrul centrului Motor AG din Pitesti s-a ridicat la 5 mil. euro, suma obtinuta in urma unui credit bancar.

Au ramas pe profit

In ceea ce priveste marjele de profit in 2009, toate companiile din auto au avut de suferit, atat in 2008, cat si in 2009, pe fondul cresterii stocurilor si al scaderii vanzarilor. "Si noi am avut masini pe care le-am vandut in pierdere. Dar chiar si asa, anul trecut am obtinut un profit net de 200.000 de euro la o cifra de afaceri de 7 mil. euro".

Pentru acest an compania estimeaza o cifra de afaceri de 10 milioane de euro, ca urmare a deschiderii centrului din Ramnicu Valcea, oras in care exista un dealer Audi si un service Mercedes-Benz.

Cele 105 masini vandute anul trecut de Motor AG au reprezentat aproape 10% din totalul masinilor vandute de constructorul german pe piata locala, in conditiile in care tinta pe anul acesta vizeaza o cota de peste 20%. "Anul trecut 40% din clienti au fost din Bucuresti. Este si normal sa ne adresam si pietei din Capitala, in contexul in care 60% din piata locala este asigurata de Bucuresti".

Daca dupa 2010 piata auto locala va da semne de revenire, seful dealerului BMW din Pitesti ia in calcul inclusiv extinderea in Bucuresti cu un centru integrat.

In Capitala sunt deja trei centre integrate BMW detinute de Automobile Bavaria, la care se adauga un showroom si un service independent. Audi detine trei centre, Porsche Bucuresti Nord, Vest 2 si unul al Midocar, iar Mercedes-Benz are cinci centre destinate autoturismelor.

"Luam in calcul si realizarea unei investitii intr-un centru integrat in Bucuresti, dar nu inainte de 2011, daca vor fi semne pozitive in economie. Investitia in Bucuresti va fi intre 8 si 10 milioane de euro, suma care include si costul terenului. Acesta nu a fost inca achizitionat, dar avem in vedere cel putin doua locatii".

In prezent in cadrul centrului din Pitesti lucreaza 36 de angajati, numar care va creste la 50 in vara acestui an, dupa ce va fi deschis si showroomul din Ramnicu Valcea. In noiembrie 2008, atunci cand a fost deschis, centrul Motor AG avea in total 12 angajati.