Mai putine SMS-uri de Paste. Criza sau politete?

Ziarul Financiar 05.04.2010

Romanii au cheltuit in al doilea an de criza aproximativ la fel ca in 2009 in perioada sarbatorilor de Paste.

Aproximativ un miliard de euro s-au dus doar pe produse alimentare specifice, luand in calcul o cheltuiala medie de 100 de euro pentru masa de Paste si 8 milioane de gospodarii. Alte 4 milioane de euro s-au dus pe vacantele din Bulgaria si Cipru si alte 4 milioane pe servicii turistice interne, potrivit datelor de la operatorii de turism.

Putine dintre domeniile inventariate de ZF care au fost declarat vanzari in crestere comparativ cu aceeasi perioada din 2009 fie au inregistrat cresteri modeste (+5% - bauturile alcoolice de import), fie nu au contabilizat inca avansul vanzarilor (restaurantele din centrul vechi al Capitalei).

Romanii au continuat sa cheltuiasca de Paste, insa mai putin decat in anii buni si par sa fi fost in acest an mai economi si cu trimiterea de felicitari de Paste prin intermediul telefonului mobil. Operatorii de telefonie mobila nu au oferit statistici privind numarul de SMS-uri transmise in acest an de Paste, insa multi romani spun ca au primit si trimis mai putine mesaje in acest an. "Abia am primit cinci SMS-uri, in timp ce anul trecut eram nevoita sa opresc soneria telefonului noaptea, ca sa nu fiu deranjata de mesajele care mai veneau noaptea", spune Dana C, din Bucuresti.